torsdag 14 juli 2011

Agility och hö

Alltså måste skriva någon rad här för det var ju alldeles bedrövligt vad dåligt uppdaterad bloggen var.... Men jag har haft en del annat för mig faktiskt. Vi har kört in 30 lass hö och sedan har jag varit och tävlat i Skutskär. På torsdagen var det även lag och inget av largelagen lyckades särskilt bra. Hansesgården får liksom en 5:a för mycket i varje klass. Så var det i Umeå och så var det även nu. En placering utanför pinnplats i båda klasserna.... Russel-laget lyckades i alla fall få sin 4:e SM-pinne. Snoddas gjorde några bra lopp men jag fattar inte vad det är med terriern och slalom.... Han kan ju det så bra nu på träning men på tävling går han in fel och ur för tidigt. Kovo har gjort en hel del bra grejer i helgen faktiskt. Om man räcknar bort någon tjuvstart och något missat hinder så... Några nära-lopp med 5 fel (rivning) och i ett av hopploppen slog han till med en riktigt bra tid. Det var ca 40 hindernollor så det var bra att ha tredje bästa tiden då. Nick vann, Takida och Vincent på delad andra plats och så Nike och Kovo på samma tid därefter. Salsa hade jag tyvärr missat att anmäla första dagen så hon fick tre lopp. Två disk och en nolla blev det och första noteringen (pinne i hopp) i tävlingsboken. Jag är supernöjd med disken i agilityklassen då hon drar ut på en tunnel, exakt som jag har tränat att hon ska suga på tunnlar så det var en positiv disk. Sedan är jag nöjd med hennes fart sista dagen då hon verkligen ökar tempot ett snäpp. Synd bara att hon verkligen inte såg något däck den gången. Filmade inte alla loppen men några: SALSA, KOVO, och SNODDAS. I går firade vi Emil som fyllde 17 år, shit vad åren går. Annars håller jag på och målar lite på altanen och lagar lite staket på farstukviten på röda huset. Någon har visst sparkat boll där.... Stängde den sista åkern åt hästarna i dag och alla kvigor som ska ut är nu ute. Nu kan man börja skura i ungdjursladugården och husse har köpt ny högtrycks-tvätt så det blir nog bra. Annars bör man nog ta sig en allvarlig funderare på om man verkligen ska ha kossorna kvar. Nu har ju milko sänkt priset igen, men allt annat blir fortfarande bara dyrare.....

Mina fina Fia-Friendshundar....

Det blommar i skogen..

Kantareller på G...

Mellanstora kvigor väntar på flytt...


Blåbär finns det i massor nu
Historia / Alla inkörda lass under årens lopp...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar