tisdag 22 oktober 2013

Livet på landet

Igår kom det tre bebisar på en och samma dag. Det blev lite panik att flytta och mocka boxar för att få plats med de nya. Förra helgen var det en som kom baklänges och inte andades när vi äntligen lyckats dragit ut den. Senare visade sig att den hade stora problem att stå upp. Men efter ett par dagar med stå-hjälp så stod den för egen maskin. Lite skönt när man klarar såna där. Det var älgjakt samt att jag hade stockholmsdagar så det blev lite körigt för de som var hemma. Dessutom blev Olle sjuk, han som brukar fixa dogsen annars. Inte blev det något oväder heller trots att de gått ut med en klass 1 varning. Men himla skönt för kossorna har varit ute på dagarna ända tills idag. I dag var de inte alls mysigt då det regnat typ hela dagen. Mörkt var det också, vi var bara inne på fritids hela tiden. Jag har till och med tränat agility ute några gånger. Debuten i Hundhallen kommer nog snart nu, längtar in så fort det börjar bli lite kyligt. I går morse höll jag på att frysa ihjäl under promenaden. Vet inte men det är alltid värst innan man vant sig. 
Annars har jag lite dåligt med tid just nu, mest jobb och plugg hela tiden. Har faktiskt fått lite ordning på mitt Arr. Har lagt in låten på en nättjänst, ett notskrivningsprogram. Det blev ju mycket lättare att lägga på stämmors då. Fick älgkött på söndagen, gissa om Uno va intresserad.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar