onsdag 13 mars 2013

Vinter igen?????

Fasiken vad kallt det är då -16 i morse var det. Tur jag lämnade fåren inne efter klippningen förra veckan. Torsdag och fredag förra veckan var det pluggdagar igen och det är alltid lika kul att ses. Men det är svårt med noter :( På fredagen kom Emil ner och så var vi på Jesus Christ Superstar. Jag vet inte om det var mina förväntningar som var för höga men jag blev lite besviken. Dels för att Ola Salo hördes dåligt och att den var lite kort. Men även för att det var väldans dyrt. Men jag var imponerad på själva scenen och på han som spelade Judas, Patrik Martinsson tror jag han hette.

Åkte 9 bussen hem på lördag förmiddag. Sedan var det ladugårdsjobb för hela slanten och det var stökigt. Ett slidframfall och tre kalvar på raken. Dessutom fastnade en kalv i gallret och den tredje kalvens mamma hade löpt amok och haft sönder inredning och haft sig. Nu är jag ganska mör efter att ha jobbat två heldagar. I går hade vi info med Lärarförbundet och Folksam, sedan var det fritidsträff på det. I kväll hade vi framtidsmöte och sedan kom dom och informerade från friskolan. Låter faktiskt ganska intressant med friskola ändå, man kanske ska söka jobb där.

Det är ganska mycket snö kvar än....
Är bara mot väggen i söderläge som man ser spår av våren.

Galenpanna på vift

Hittat en del till i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar