tisdag 4 mars 2014

Sportlov

Nu är det sportlov hela veckan, hos oss innebär det bara att ännu en är hemma och dräller på dagarna. Jag jobbar som vanligt bara att jag är ledig på fredag för den jobbade jag in då jag hade 3-4:an i fredags. Monika hade åkt till Wales. Vi gjorde dikter som vi gjorde filmer av på Ipads och dator. I helgen jobbade jag i ladugården fast på söndagseftermiddan var Sara och jag till Rättvik och tävlade länskamp. Det var roligt men skitigt så glad att jag inte anmält dit individuellt. Och så glad att jag slipper träna i skitiga ridhus nuförtiden. Snoddas var pigg och glad, fick en 5:a i hoppen och nollade agilityn. Salsa hakade upp sig i slalomen och då brukar det vara svårt att få henne på rätt tankar igen. Det blev en disk och inte många rätt till slut. I agilityklassen nollade hon men vad hjälpte det Gävleborg. Vi kom 2:a efter Dalarna som vann. Grattis dalarna!!!

I dag har vi varit till kilafors, bad och promenad till deras grillkåta där vi grillade korv och blev bjudna på semla. Vi hade fem fritidsbarn med oss, alltid kul att träffa dom som jobbar där. Väl tillbaka i Segersta så lekte ungarna och jag började rensa lite på paddorna. I kväll blev det en snabb promenad med hundarna bara. Det var riktigt mörkt ute för nu är nästan all snö borta samt att det var knappt en strimma på månen. Pannlampeskenet blir jobbigt det med då det liksom är dimmigt. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar