onsdag 26 februari 2014

Tid

Tänkte på det där med tid. Jag tycker ju hela tiden att det går så fort men förra veckan gick faktiskt långsamt. Jag var ju sjuk och orkade inte mycket innan jag var tvungen att vila. I slutet på veckan kom det uppåt 2 dm snö som försvann lika snabbt igen i början på denna veckan. Det blir inte rent med 5 hundar precis. Hann även fundera en del på min framtid när man låg i soffan och tog det lugnt. I Börjar få lite ångest ändå fast jag inte trodde det, jag tror inte jag kommer att hitta ett lika bra jobb som jag har nu. Det är ju det som är den lilla skolans fördelar  att det finns möjlighet att utveckla det man själv tycker är roligt. I ett mindre arbetslag blir ju alla betydelsefulla. Jag vill ju jobba med drama, musik och de digitala verktygen även i fortsättningen. Jag gillar att vara på förskolan med de yngre barnen och jag gillar att vara fritidspedagog. Jag kan ju säkert söka rena musiklärartjänster men jag är inte så säker på att jag skulle vilja jobba enbart med musik. Friskolans tjänster är ute nu och jag tror jag ska söka, vi fick lite info igår och det låter ju ganska bra. Det blir nog mest lika det jobb jag har haft nu.
Helt klart är att jag känner mig överkvalificerad för en hel det jobb. Som tex fritidspedagog, jag har bland annat ganska mycket erfarenhet av IT sedan Pim tiden. Lite kul var det för en natt vaknade jag och hade drömt att styrelsen för friskolan hade byggt om och ut nere på gamla fritids. Till och med en genomgång så vi kom till matsal och gympasal snabbt 😃

Igår var det som sagt uppstart ala large efter sjuk vecka. Vanligt jobb med dubbla musiklektioner, två rastvakter, fritidsjpbb och stänga på fsk. Efter det så hade friskolan info samt att vi toppade med Apt. Det var en ganska mör person som landade här hemma efter 21 i går kväll. Å nej hundarna fick ingen kvällspromenix då. 

Tavlan har kalvat!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar