tisdag 18 februari 2014

Sjuk

Jag ligger i soffan och tycker lite synd om mig själv. Snorar, nyser och har ont i huvudet. Dubbla musiklektioner och stänga på förskolan var inte att tänka på. Det går ju att göra en del saker men det kräver vila mellan varven. Annars rullar veckorna på i ett rasande tempo snart sportlov. Förra veckan miste vi både ko och kalv i en livmoderomvridning. Den första som vi inte lyckats få ut kalven för att i alla fall rädda kossan. Tur att det har gått bra med några bebisar också, det är ganska skönt när de föds i boxen. Lite hundträning har det så klart blivit, på torsdagen var det plats över på klubbens träning så då var vi dit. På fredagen var jag dit och städade lite och tränade med Uno, Lava var med och Uno blev kär❤️I söndags hade Sara och jag bokat för lite träning, nyttigt för Sara filmade.

Det töar fort och snön försvinner med fart såna dagar som igår. Då var det värsta vårvädret och jag passade på att bygga ut fållan till Uno hos fåren. Jag har köpt 4 grindar till så nu blev den helt lagom stor. Salsa fick följa med och träffa fåren, det var ganska länge sedan. Hon tyckte det var skoj och var ganska olydig. Fåren var busiga och hade nog lite vårkänslor de också. Vi passade även på att elda sopor, 6 skopor sa bara poff så var det borta. Skönt med ett tomt fårhus och stall, det är där vi samlat vinterns sopor. Uhlås brukar ju vilja komma och klippa fåren i mars och då är det väl bra om vi kan ta in dom. Uno han är med i ladugården nästan varje dag jag är där. Han är lugn och fin med nötterna och vi trixar lite på det som finns där :)

Lava på burk :)

Siste bebisen

Undrar var Bonzo är?


Uno på kant

Uno på korg

Apport :)

FILMER!




Testade och göra en på iMovie på mobilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar