måndag 28 mars 2011

Om man vill ha vår då?

Jag är så himla less på vinter nu tror jag blir tokig snart. Kommer på mig själv att referera likt en match när jag är ute och går. Jaaa, ungefär så här kan det låta: Trots att våren ställde upp med hela offensiven så kom de inte någonstans med vintern. Det fanns några situationer i matchen då våren kändes som det lite starkare laget. Men då vintern ställde upp med sin ogenomträngliga defensiv så gick liksom luften ur våren. När domaren sedan tog en av vårens spelare lite väl hårt i ett matchstraff så kan vi bara konstarera att efter full tid så leder vintern med 3-0 i matcher......

Ja, men jag sa ju att jag håller på att bli knäpp. En endaste liten pluspoäng var att vi gjorde första träningspasset i agility ute i helgen. Lite slalomträning blev det. Tur att vi har stor gårdsplan.

Sedan är det ju den där räven som ligger så nära vägen. Tåget gjorde nog slut på den lilla krakens liv. Jag går förbi där två gånger per dag och jag vill inte att det ska bli vår heller för den ligger så nära så jag kommer både se och lukta föruttnelsen. Gruvar mig... Så då vill jag nästan att det ska vara kallt på nätterna också. Har försökt få bonden att engagera sig i den. Han kan ju bara kasta över den på andra sidan banvallen....

I dag har vi bara för att "skynda" på våren lite släppt ut lite djur. Fast det är egentligen också vinterns fel. I dyngbassängen (som är ganska full) är det tjock is och skiten rinner inte ut. Hos ungdjuren som går i boxar når nu dyngan upp till spalten. Ett problem då man inte kan vara inne hos dem också (de blir lite galna då) Nu kan vi flytta runt dem lite i alla fall och försöka få ut skiten i någon box åt gången. Kvigorna vi släppte ut tyckte nog att det var helt okey i alla fall, de var glada och kutade runt. Kovo har varit dit och skällt ut dom och tog med sig Salsa förståss. Allt skit ska han lära henne... I morgon väntar fritidsjobb, skönt så man får vila upp sig lite (fniss)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar