torsdag 7 april 2011

Nyss

Nyss var det jul och nu är det snart påsk, tiden går så fort ibland. Det känns som om jag betraktar livet från sidan liksom. Pang tjong så hade vi sista träningen med "måndagsgänget" Vi började med 6 ggr och innan det var färdigt så har vi tränat typ 18 gånger tillsammans. Vad nyttigt det har varit för lilla Salsa att få lite egen tid så där. I måndags var det sista gången och vissa fortsätter några gånger till men vi står över för nu ska jag kastrera henne. Men det blir tävling i Rättvik först i helgen.I helgen hoppade jag med på kurs för Tobias Svensson då det fanns lediga platser, kovo var lycklig förståss! Han gillar agility han! Eftersom jag bytt bort ladugården och skulle skjutsa den äldste på högskoleprov så fick faktiskt Snoddas och Zeb träna också. Jag hann nämligen det innan kursen började. Det bästa med att gå kurs är att andra hittar på klurigheterna. Våren är helt klart på G för nu känns det som att man går på strandpromenaden vid sumphålet i skogen. En riktig sjö är vad det är! Men det är ganska mycket snö kvar i skogen ännu fast det tinar fort nu. I dag bjöd våren på nästan storm, till och med A-hindret hade blåst omkull när jag kom hem. I kväll har vi varit och grattat svärmor som fyllde år. Tidigare har storasyster och en av kusinerna fyllt år. På lördag fyller nästa kusin år så då blir det sammanslagningskalas. Annars jobbar man på och veckorna går. I helgen blir det en hel del ladugårdsstök och i morgon ska vi även byta bil. Efter typ tre volvobilar så byter vi märke, få se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar