torsdag 21 april 2011

Påsk

Påsken är ju sen i år så då är det ju ändå konstigare att man tycker att den kom snabbt. Jag har ju inte ens hunnit köpa godis till påskäggen... Det är i dessa tider man önskar att dygnet hade ungefär 10 timmar till så man hann hälften av det som man borde ha gjort. Snön har i alla fall försvunnit sedan sist jag skrev och det är ändå bara 10 dagar sedan. I några dagar var det simma som gällde när Snoddas skulle över bäcken men nu har det till och med torkat upp en del. Efter två år i en pappkartong fick våra spröjs äntligen komma i fönstren och det var ett väldans lyft för vårt hus det! Snyggt blev det!Fåren har gjort vår och flyttat till stora hagen och Kovo har badat i dyngbäcken hos svärmor. Från tussilago och krokus förra veckan så hittar man nu vitsippor och påskliljor. Förutom att vårsysslorna är igång på gården så har jag kastrerat Salsa och räntgat hennes höfter (A). Det var ju i alla fall skönt att de såg bra ut! Zeb fick för sig att Salsa måste löpa då hon var instängd, luktade konstigt, bar tratt och inte fick spöa honom. Så han har varit skitdryg och rymt och haft sig. Jonas har varit och spelat svenska cupen i badminton och det var riktigt kul att titta på. Det var ju ganska många duktiga med. Det var två killar 97:or som representerade Hälsingland och de mötte spelare i samma årgång från hela sverige. På jobbet är det som vanligt när det börjar närma sig lov, ungarna är livliga och det händer lite andra grejer på skolan. Det har varit äggtävling och påskshow. I dag det kort skoldag och var vi ute nästan hela dagen i solen och bara mös. På rasterna myllrar det av liv, hopprepen har kommit fram och det spelas fotboll. I tisdags kväll var vi och såg esteternas slutproduktion, jag slutar aldrig att imponeras av hur duktiga de hinner bli på tre år. Det var någon gammal elev med där också. Annars njuter jag verkligen av att ha banan uppställd hemma, jag gillar att träna kort och ofta. Jag kör någon kombination efter promenaden och det är så härligt. I går när jag tränade kom det en bil in på gården och det visade sig att jag fick en present. En som går pim hade skickat en liten present med en kollegas man. Det var inte någon av mina pimmare utan hon har kommit på mina workshops bara. Vinflaska, choklad och hemmagjort kort med texten "tack för hjälpen". Det var en rolig överaskning vill jag lova.

Skolans rabatt


Vårt "nygamla" hus
Tack-kort

Lars-Anders och Ville 

Helt okey arbetsplats, mellis i kohagen.

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med egen bana, jag njuter också av dessa korta träningspass som man kan ta när man vill. Snart är det lagtävling, ska bli så himla kul!!!

    SvaraRadera