onsdag 4 maj 2011

Äntligen

Nu pratar jag inte om att våren är här eller om stygnen som är borttagna. Inte heller syftar jag på att alla löv är uppkrattade eller att jag skickat ut vårens seminarie kallelser. Nej när jag skriver äntligen så syftar jag på att agilitysäsongen, den riktiga äntligen startat. På riktigt är det när det är på gräs och utomhus i alla väder. När man kan bli riktigt skitig om man kör omkull och det regnat. Att man ena stunden klagar över att det är varmt och andra stunden surar över att man har regnkläderna i bilen. Det var dags för 2012 års lag att starta upp säsongen och vi var till Märsta. Snoddas lag är ju detsamma som förra året. Vi gjorde ett bra agilitylopp men de andra diskade sig tyvärr, däremot så fick vi rida på deras framgång i hopploppet då de fixade till 3 nollor och vi kom 2:a trots att jag slarvade och Snoddas sprang förbi ett hinder som han hoppade åt fel håll sedan. Team Hansesgården med nya lagmedlemmar i Filur och Kajsa gick riktigt bra. Det var banne mig inte långt borta att vi tagit två pinnar. I agilityloppet var det riktigt struligt då vi inte alls var beredda på att vi skulle starta då två hela lag bara "försvann" innan oss. Man kände sig totalt förvirrad tyckte jag. Tror att Kovo fick 15 fel men att laget redan var diskat. I hopploppet däremot var det ganska skönt läge att starta sist och se hur änglarna före mig gjorde tre nollor på rad. Inte så mycket att göra än att ösa på! Hade det gått vägen så hade det gått ganska fort skulle jag tro men vi missade slalomingången, men vad gjorde väl det när laget vann ändå! KUL!! Det roligaste var ändå att äntligen få tävla lag med den yre stövaren. Har länge velat tävla lag med honom då jag tycker att han allt som oftast kan gå runt felfritt. Vi har ju ingenting att tävla för individuellt då han i med nöd och näppe klarar sig utan tidsfel. Men det är riktigt stimulerande att han nu är med i lag och jag tycker det är roligt att träna med honom igen. I agilityklassen vet jag inte om han trodde att han var på balansen eller bara var totalt blockerad för han verkligen flög av från högsta möjliga punkt. Lite dumt var det ju också att han efter det fick en väldans fart och hoppade fel hinder. Men vi fick revanch i hoppklassen då han gick felfritt och bidrog till 3:e platsen. Så 1 SM pinne till vardera laget blev det. ROLIGT! Salsa har blivit av med stygnen nu och är i full fart igen, vi började kurs hos Malin i måndags. En kombinationskurs som kommer bli nyttig träning för henne när det gäller koncentrationen. Det är fortfarande väldigt jobbigt när andra tränar. Projekt flytta fårfålla ligger också på listan, jag ska se till att jag har någonstans att träna lite i sommar när fåren ska gå nere vid tjärnen. Det är gropigt, sumpigt, buskigt och besvärligt i den hagen så man får fixa till en träningsplätt där man kan stänga in dem. Men först måste vi laga alla fållorna hos svärmor, där storkvigorna ska gå. Sedan ska kossornas fållor bli klara och sist fållorna där de mellanstora kvigorna ska gå. Sedan blir det aktuellt med en får flytt. Det är nog bara att börja arbeta... ny skruvdragare har jag i alla fall fått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar