söndag 15 maj 2011

Hinner inget...

Jag tyckte jag var smart som inte anmälde Salsa till några tävlingar nu i maj. Jag kommer inte att ha tid tänkte jag och det har jag verkligen inte. Tycker jag jobbar HELA tiden och det händer inte något. Fast det gör det ju bara det att det känns lite too mutch av allt liksom. Vi har för mycket hagar och för stora fält. Vi har för mycket skit och för liten bassäng. Vi har för många kvigor och för många kor. Vi har för mycket äckliga hundar och det finns för mycket döda djur i skogen. Kovo verkar ha fått en arvtagare i detta att hitta på skit i alla fall. I dag har jag fått duscha henne två gånger. De var med en varsinn sväng i dag när jag stängde. Kovo grävde stora hål i åkern, tror inte det fanns en fläck av pälsen som var fri från lera. Sedan var Salsa med och dansade i lortdikerna och hittade något ruttet att rulla sig i. Vi har enligt bonden även för mycket hundar. Han nappade helt på den kinesiska linjen med max 1 hund. Tur inte bonden bestämmer..... Men ibland kan det bli lite för mycket av det goda.

Som en milstolpe känns det i alla fall nu då vi släppte ut de första djuren i fredags, de fick åka djurbil och de har varit ute allihopa så det kändes lugnt med dom. I dag har jag förmodligen gjort mitt sista ladugårdstök på väldans länge då kosläppet närmar sig. Blev klar med de viktigaste fållorna i dag. Fast när jag har varit i ladugården på helgerna nu så hinner man knappt någonting emellan. Det vardagliga med hundar och mat måste ju också göras. Även om det lilla extra som städning får stå tillbaka. I helgen blev man ju tvungen att kolla lite på live-sändningarna från landslagsuttagningarna också. Duktiga folk det finns! Är mest impad på Jenny Damm, Malin Elfström och Stina Mattson som har så många hundar och lyckas bra med alla. De måste älska att träna också för man vet ju att det ligger hårt slit bakom det där som ser så lätt ut. Jag har hunnit med lite kultur också faktiskt. I torsdags hade jag äran att få gå på viskoncert med Emils klass. Evert Taube var temat och man glömmer lätt vad mycket olika sorters musik han skrev. De hade hittat en bra blandning och vad duktiga de har blivit redan, vad ska de då vara efter tre år? Förra lördagen var det "soppa" med Maia Hirasawa på lilltjära gamla skola. Vad bra hon var, synd att hon bara verkar ge ut nya skivor i Japan nu för tiden. Apropå musik så har jag helt snöat fast på Veronica Maggios senaste men det är en annan historia.

Hanna fick komma ut! Hon föddes samma kväll som Bollnäskören
och Hanna Hedlund vann körslaget på TV:n!
Sista kalven innan sommaren. Nästa är planerad till september.
Kvigorna vann över tjurarna även detta år 24-15 blev det!

"Gräset" som syster yster fått tag på. Vår träningslokal känns inte längre som en dröm utan något som verkligen kommer att bli av

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar