lördag 20 augusti 2011

Äntligen Championat i agilityklass

Snart börjar skolan och ungarna är fortfarande uppe hela nätterna... Hur ska det gå? Vi borde försöka vända på dygnet nu, jag säger vi för jag är då inte ett dugg bättre. Förra helgen for syrran och jag på norrlands-turne´ då vi packade in 7 hundar och for iväg och tävlade i Åsele och Strömsund. Det är lite roligt att åka på en mindre tävling då det bara tävlas på en bana och man hinner titta lite på de andra. Jag tyckte det skulle bli jätteskönt men det blev ganska stressigt ändå för klasserna var ju så små. Jag har ju lite hundar också. Stövaren gick riktigt bra faktiskt pigg och glad hela tiden. Han diskade sig ju i två av loppen men vad gör väl det när han är glad! Ett lopp med 0,03 i tidsfel blev det och ett rev han långhoppet i. På lördagen gick Kovo jättedåligt, disk i båda loppen så det var skönt att sätta en nolla i agilityloppet på söndagen. Det blev vinst, cert och äntligen ett championat! Tjoho! I hoppklassen gick han också jättefint men jag drog lite för mycket i honom innan slalomen så han missuppfattade det och fick en vägran. Men det gjorde ju ingenting när Sara och Kajsa sedan vann klassen!!! Snoddas var skitduktig hela helgen, pigg och glad terrier som inte strulat i slalomen en enda gång. Två femfelslopp och två nollade blev det. En andra plats gav sm pinne och så blev det två 3:e placerinar också. Salsa var jättefin stundtals, hon tog några bakombyten som jag var orolig för fint och hon börjar få riktigt bra fart. Däcket tror jag hon missade i alla klasser och när vi diskade oss så var det pgr av att hon hade drag på hinder och då tycker jag inte det gör så mycket. Agility ska va skoj!

I dag har vi haft DM på klubben och Hundungdom vann lagtävlingen över oss gamlingar i BK. Själv lyckades jag diska tre av mina hundar i agilityloppet. Synd på Snoddas bara som låg tvåa efter det första. Kovo rev ett i första. Salsa gick fläckvis riktigt fint men helt ärligt så kan jag säga att agilitybanan var i svåraste laget för oss. Men!!! och nu kommer det bästa............(trumvirvel) Stövarn slog till med två felfria lopp och det räckte till ett silver. Det är banne mig ett jättebra resultat för honom då largeklassen i gävleborgsdistriktet faktiskt inte är helt dålig precis. Det är jättebra hundar som är med. Grattis till Jocke och Filur som vann.

Äntligen Championat!

DM Silver medaljör!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar