söndag 28 augusti 2011

Nu var det inge kul....

I går var jag till Sala. När jag åkte hem så ringde Stefan och sa att Salsa kommit in från hundgården hoppande på tre ben. Hon är fortfarande likadan och det känns inte bra! Har klämt igenom henne minst 10 ggr och böjt hela tassen. Nu när jag böjde en tå i taget så skrek hon faktiskt till! Kan det vara något där? Annars blir man ju orolig över knän och korsband när hon håller upp benet så där. Hon är glad och go i alla fall och vill gärna terrorisera Snoddas som vanligt. Min lilla plutta!!! Hon har ju liksom haft sin beskärda del av jävelskap med koppelvila och bursitttande tycker jag. Jag tycker så synd om henne om det blir någon längre rehabilitering igen. Jag vill ju bara att hon ska få vara hund.
 

Det var bara Zeb och Kovo jag tog med till Sala, skippade Snoddas då det var så tidigt. Vi fick lite kvalitetstid, mysigt att sitta på pallen och klia på grabbarna. Eftersom small och medium kört på morgonen så gick själva tävlandet ganska snabbt. Det var verkligen jättekluriga banor. I agilityklassen gjorde Kovo något så ovanligt som att krypa under ett hinder. Efter det blev det mest strul och vi fick flera vägringar och diskade oss på det till sist. Zeb tog ett hinder som stod farligt nära slalomingången i båda klasserna. Han var ganska seg också då det var lite varmt. I hoppklassen så var jag så nöjd med hur vi löste banan och Kovo var jätteduktig, rev dock 3:an då han var toktajt där. Mest nöjd var jag med min alternativa sväng mellan hinder nr 14 och nr 15. Jag tog honom runt hinder nr 7 där. Banan var svår att komma ihåg och när jag hade löst alla "svåra" svårigheter så glömde jag att skrika på honom vid sista hindret. FAN!!! Nu hade vi i och för sig en 5:a men det hade räckt till pinne i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar