fredag 9 september 2011

Hektisk vecka

I förra inlägget så var jag lite orolig för salsa som hoppade på tre ben. Just innan vi ska åka till veterinären kliver hon ner och går på tassen.... Gullfia! Hur som haver så hade hon rejält ont i en av sina klor men röntgen uteslöt i alla fall fraktur. Skönt. Dagen efter var hon faktiskt så pass bra att jag struntade i att hämta ut medicinen. Kändes som att smärtstillande inte var vad vi behövde, dessutom kan en del hundar bli riktigt skruttiga i magen av metakam. Sedan är det ju inte kul med karensen heller då hon ju var ohalt när hon väl började använda tassen igen. När vi for till Östersund för att tävla blev hon i alla fall hemma. Det var en ganska bra tävling. Leftowers fick en sm-pinne och hansesgården en, i och med det är H.G klara för sm jea!!! Snoddas fick en sm pinne då han kom tvåa i en agilityklass. Kovo var så söt och försökte springa in i en tunnel från sidan i hoppklassen på söndagen. Tappade dyrbar tid men det räckte till sista hopp pinnen i alla fall. Måndagen var jobbig då jag utan röst och med huvudvärk hade dubbel uppstart på PIM. Baksmällan kom på tisdagen för då var jag jättedålig och sov hela dagen. Var sedan bättre i några dagar men i dag är jag snorig igen... Har inte hunnit träna med dogsen något, det har bara blivit långa skogspromenader. Det är inte illa det heller. I morgon ska alla få tävla, tävling i Hofors, det känns nästan som hemmatävling. Pim 5:an är inlämnad och nu håller jag tummarna för att jag får godkänt. Nu måste jag gå och sova mig frisk till i morgon!

Nu finns det massor av trattisar!

Kaffe som belöning från sponsorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar