tisdag 27 september 2011

KM och hallspurt

Fasiken vad vi har jobbat på bra med hallen!!!! Golvet är klart och igår städade vi en massa, jag byggde ihop plank till ställningen. Sara kapade upp spillvirke och vi bar ut en massa skit. I dag när jag var på jobbet hade Stefan och Sara städat klart. Nu kan de få komma och laga tak, koppla ihop värmen, fixa elen och spackla när de vill. Vi har gjort vårt för en stund eller det finns massor att göra men inget som det är panik med. Tur att vi fick Olle till hjälp med golvet i lördags så vi hann klart. Han kan ju få träna gratis (ha, ha, ha) Vi höll på nästan hela dagen Thomas, Olle och jag för Sara och Liza var på klubben då det var feestyletävlingar där. På söndagen var jag och tävlade KM med dogsen. Alla var superduktiga tyckte jag, vi körde en hoppbana 2 ggr och en agilitybana 2ggr så det betydde 16 lopp. Avstod det andra hopploppet med Zeb då han hade gjort en för honom snabb nolla i hoppen, så 15 lopp blev det. Jocke hade ritat banorna vilket betydde långa benet före och jag är nöjd för jag hann alla byten jag ville göra med alla hundarna. Däremot missade Salsa hindren i staketen när hon ska hoppa mot mig, då flyter hon ut och missar hindret. Kovo lyckades med bedriften att göra 2 snabba nollor i hoppen och ingen nolla i agilityn. Snoddas blev klubbmästare på sina fem fel missade slalomingången i agilityklassen, tror han sprang för fort (fniss) Zeb gjorde en dubbelnolla och kom 4:a bland largehundarna. Duktig stövare!

Lite bilder från hallen!
Thomas och Olle

Klart!

Bonden provar ställningen

Första hunden i hallen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar