lördag 17 september 2011

Har gjort det igen..

Är i Övik och tävlar i helgen, bokade rum på vandrarhem åt Sara och mig men nu blev hon hemma så jag bor själv. Jag vet inte hur jag lyckas men ofta hittar jag bra place, som det här. Har alltså egen ingång och som en liten lägenhet. Stor hall med toalett och pentry, i mitt rum är det tre sängar bord och fyra stolar sedan är det ett litet rum till med en säng och egen dusch. Vi har inte ens använt det hörnet hundarna och jag. Nu sitter vi bara och softar efter en rolig tävlingsdag. Salsa har skött sig riktigt bra faktisk, lite småmissar i agilityloppet och sedan diskade vi oss på att jag tog om balansen. I hoppen blev det 10 fel en missad slalomingång och ett varv runt ett hinder. Det är ofta hon följer med mig runt hindren i framförbytet, är väl jag som slarvar med att "hugga henne" med handen och säga hopp. Men det kommer.... Kovo har varit lite flamsig tycker jag, satte ner alla ben rakt på långhoppet i agilityklassen och sprang förbi en tunnel i hoppen. Vad är det med den där hunden och tunnlar? Snoddas var faktiskt duktig fast det blev lite tokigt. I agilityn var det synd för det började riktigt bra och där behöver vi ju sm pinnar också. Men två missade hinder blev 10 fel i stället.... Bäst i dag, igen kanks man får säga snart var Zeb. Äntligen så fick han sitt helnollade lopp utan tidsfel i agilityn och kom 8:a. I hoppklassen kom han 4:a på lite tidsfel. Men det var faktiskt en ganska svår bana med threadles och flera tunnelingångar som kunde gått fel. Så jag är himla stolt att jag lyckades skrika runt honom. Han var pigg och alert också idag, vädret passade stövare.

Föresten så har jag blivit godkänd på min PIM femma och Snoddas tog en SM pinne i hopp i Hofors förra helgen så han är SM klar i hopp nu. Duktig liten terrier....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar