fredag 23 september 2011

semester?

Är vad jag har haft den här veckan och inte har jag då varit ledig. Men eftersom jag "slösat bort" en del helger på sistone på tävlingar så har det varit mycket jobb som legat och väntat. Semestern var till för att hinna undan lite med allt som borde göras. Har faktiskt hunnit en hel del, ladugården är äntligen färdigskurad och idag tog vi i det första gänget med småkvigorna som gått i fårhagen. Kunde även släppa upp fåren då och det känns skönt att få dem lite närmre huset nu framåt hösten. Då kommer man lättare att kunna träna också, nu ska jag bara flytta fållan så är jag nöjd. Inte att förglömma så har vi ju denna vecka verkligen kommit i gång med hallbygget. Vi har varit där flera dagar och lagt bräder, på torsdagen fick vi besök av lokalblaskan också minsann. Det kommer att bli sååå bra.
Dag två i Övik så var Kovo med på noterna igen, jag blir inte klok på den hunden. I bland beter han sig som om han inte har någon rutin alls för att dagen efter gå som en klocka. Det blev vinst i agilityklassen och tyvärr en rivning i hoppen. Han var duktig i båda! Snoddas hade en disk och ett lopp med 5 fel. Zeb som gjorde en dubbelnolla på lördagen slog till med en dubbeldisk. Salsa är så rolig att springa banor med för allt kan liksom hända. Vi lär oss nya saker hela tiden. Jag filmade hennes lopp på söndagen också. Det är så nyttigt att se för jag hinner liksom inte med att förstå varför hon missuppfattar mig ibland på banan. Filmen ligger här! Det blev i alla fall 10 fel i agilityn och en disk i hoppen. Apropå agility så är det grymt vad gräsmattan fortfarande växer, vi blev tvungna att klippa den igen. Det är bara bra för då blir det nya kombinationer uppsatta på träningsplanen, i kväll fick alla ett pass. Gillar att det är bra strålkastare så man kan träna på ett tag till. Hade tänkt att lämna stövaren hemma på KM:et p söndagen men han var lyckligast av alla att köra agility i dag så det är väl klart att han måste få följa. I morgon blir det till att snickra lite.... Har just varit till syrran med kort och hembakade priser till freestylen på klubben i morgon. Hoppas det går bra med arrangemanget och för de som ska tävla också förståss. Heja Bollnäs!

Olle fick hoppa in!

Sara och Thomas

Inte långt kvar nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar