lördag 29 oktober 2011

Höstpyssel

Nu är det redan vecka 43 och snart höstlov. Tror jag har nämt det förr men tiden går väldigt fort. Denna veckan har kossorna fått kommit in helt och det föds kalvar lite då och då. Fusionen mellan Arla och Milko blev klart och det var ju en himla tur det! I hallen har det hänt massor då hela mattan nu är på plats, nu bygger vi sarg och fixar de sista småsakerna innan vi kan komma igång och träna inne. Vår egna träning just nu lyser med sin frånvaro men å andra sidan så kommer vi att kunna träna hela vintern sedan. Det är värt allt slit och alla timmar nu när man börjar se slutet och man ser vad bra det blir. Från en wild och crazy ide' till en inomhushall på gångavstånd. Eftersom jag trodde att vintern var på gång häromdagen så stolpade jag upp fårens vinterfålla också. I morse klev jag upp 4.30 för att hussen skulle jaga älg och vi måste sköta kossorna före. Sedan var det hundtimme (helig) skogspromenad med alla fina hundar. Kostade mig på att träna lite agility när jag kom hem. De blev så glada! Sedan var det Bollnäs en sväng och köpa tårta till kalaset för Jonas i kväll. 14 år har han hunnit bli och det betyder att han firat fler födelsedagar hos oss än hos sina biologiska. Det var i går han fyllde men det går ju inte att missa Bollnäs första match för säsongen om man gillar bandy. Tur att han får åka med snälla Bitta när inte vi har tid. Tur att andra hade tid att bygga på sargen i hallen när jag knappt hann vara där i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar