onsdag 19 oktober 2011

Rätt man på rätt plats

I dag frågade en kollega mig om jag kunde tänka mig att jobba med samma sak ända fram till pensionen. Svaret är att det kan jag! Har flera gånger tänkt att jag ska vidareutbilda mig men saken är ju den att jag inte vill bli något annat. Jag tycker jag har ett fantastiskt jobb, fördelarna är många. Som att: jag inte jobbar helg, man kan "flytta" ut vid fint väder, man kan stanna inne om det är dåligt väder, i skolan behöver man bara göra sådant man gillar och är bra på och det bästa är att jag klarar mig från mycket av den arbetsbelastning lärarna har. Sedan hoppas jag att jag gör ett bra jobb med att ge ungarna en meningsfull tid på fritids, att jag tillför skolan något med min kompetens. Jag hoppas innerligt att jag är på rätt plats när ungarna får yttra sig. För nog har man snubblat över en del folk som har helt fel jobb i bland? Jag menar världens suraste i informationen på SJ eller världens mest begåvade lärare men helt utan känsla för att lära ut. En vaktmästare med tummen mitt i handen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar