torsdag 10 maj 2012

Huj

Alltså det är ingen vidare aktivitet här men det beror på att det är lite mer aktivitet i det riktiga livet just nu. Våren är den värsta tiden då allt vekligen borde ha skett innan det sker liksom. Dessutom så har jag blivit lite sinkad av alla mina sjukhusbesök. Nu är i alla fall strålbehandlingen i gång och det känns skönt att få det ur världen. Har fått min andra behandling i dag och fått tider för hela perioden, blir klar skolavslutningsdagen eller dagen innan SM. Har fått tider efter mina önskemål så jag kan jobba lite grann på fritidsjobbet.

Trots att det varit mycket att göra så har jag hunnit med att stänga in vår trädgård och det är så skönt att veta att hundarna inte har raka spåret ut på vägen. Det har ju hänt någon kväll att jag kommer ut och ska kvällskissa och har alla lös så har det varit en flock rådjur som dragit iväg med terriern tätt efter sig. Dessutom kan man pula på och sätta upp agilitykombinationer och hundarna kan vara ute. Förr rymde ju nästan alltid Zeb och Snoddas och käkade koskit i foderhallen eller så. Går jag ut på framsidan så är hela gården inhängnad och går jag ut på baksidan är vi ute i det fria på åkern bakom huset. Skön sommar det kommer bli! Sedan har jag ju Kovo som man alltid får ha ett vakande öga på men det spelar ju ingen roll för han kan ju rymma även ur huset om det vill sig riktigt illa. Nöjd med mig själv över att jag satte igång med staketet, vi har pratat om det flera år men om man ska vänta på att bonden får tid så blir det aldrig av. Lika bra att börja och på några dagar var det klart!

Hundarna har fått börjat träna ute och det är så skönt att bara kunna ta de där 5 minutrarna efter promenaden. Kovo har så sakteliga börjat och har kört 2 pass i veckan nu på slutet. Ännu så länge ser han tämligen fräsch ut, i alla fall som man kan förvänta sig med dom där lösa tårna. Salsa och jag var och tävlade en dag i Västerås men det blev två disk. I första klassen for hon mest runt och missade hinder. I den andra sprang hon förbi ett hinder på upploppsrakan och jag tog inte om det. Men hon gjorde många bra saker. Det mest spektakulära med den resan var att jag åkte in och köpte en TV till familjens förvåning. Nu var priset tillräckligt lågt för mig att slå till, 51 tums platt TV bytte därmed ut vår säkert 10 år gamla 70 cm tjocka burk på 32 tum. Handlade en tv bänk igår på Ikea som Olle skruvade ihop. Nu kanske jag möblerar om lite av bara farten också.

Slutresultatet av årets kalvmatch: Tjurarna vann 22 mot 21!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar