torsdag 26 april 2012

Snart maj..

och jag har inte deklarerat ännu, det måste jag komma ihåg ju. Annars kan vi lägga en del åt sidan och gå vidare nu. Vi har nämligen haft premiär på våra teatrar på skolan, det är alltid slitigt men roligt att hålla på med sånt där. Det är så roligt att de verkligen får blodad tand ungarna. Den ena var en klassisk saga "jätten och ekorren" och den andra var "Nasse hittar en stol". Nasse har vi gjort teater på en gång förr då gick dom ungarna som fyller 20 år i 3:an.... Det har blivit några föreställningar under årens lopp. Nu hat jag jobbat klart för några dagar på fritids då det ju är jordbruksdag på måndag och röd dag på tisdag. Ledig i 5 dagar (Ha, ha, ha) Det är då tur att jag har det där fritidsjobbet så jag får åka och vila upp mig ibland. Så hemma vänta 5 dagars hårt arbete nu för nu sätter det igång, in i perioden då man hela tiden känner att det där skulle man redan h behövt gjort. En grov översikt säger i alla fall att stängningen kommer att vara betydligt lindrigare än förra året. Då hade ju den stora snömassan tyngt ner tråden så isolatorerna (grova)  hade smällt av på var och varannan stolpe. I år ser det betydligt bättre ut, jag måste bara göra något åt släperiet. tror inte jag kan gå med väskan i år och inte kan jag slå stolp heller ännu. Tror jag ska rigga iordning en shoppingvagn att dra grejer med i stället för att bära. Jag har ju gått och väntat på en kallelse från strålningen som aldrig kom men i dag så ringde dom äntligen och jag ska dit på ett första besök på onsdag. Skönt så kanske man blir av med det där (strålbehandlingen) innan sommaren.

Jag var ju på en annan föreställning också i veckan. Emil och några av hans klasskamrater (teaterinriktning) spelade upp ett fruktansvärt drama som slutade med knivmord. De var så duktiga men det måste vara jobbigt att spela upp det. Det handlade om två killar som hamnade på en skola i ingenmansland där det befann sig ett gäng kvinnor som hatade män. Varav en gav som nyårslöfte att hon skulle knivmörda en man. Ni kan ju förstå hur det urartar. Otäck var det och mycket teaterblod gick åt..... Nu ser jag fram mot att se treornas slutprodoktion, de gör ju West side story ch vi ska gå på söndag. Denna veckan har de sett en björn efter grusvägen i "min" skog själv har vi bara sett två älgar (flera dagar i rad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar