tisdag 10 april 2012

Om att någon glömt nåt i mig och om bästa Ullis

Eller kanske har dom opererat in en mandarin i armhålan ändå... fast man tycker ju att de kunde säga till i så fall. Kanske dom har glömt något där inne innan dom sydde igen mig, jag tyckte ju att läkaren var lite förvirrad. Men skämt åsido så tycker jag att nu i kväll är den aningen mindre. Hoppas det vänder nu för det har som sagt inte varit kul. Det har inte blivit ett enda agilitypass, jag har verkligen inte ens kunnat jogga. Något bra med det är ju att det blivit mera vallning och långa skogspromenader. Ullis har varit här och hjälpt mig lite, då jag tyckte jag trampade vatten ett tag. Hur ska jag gå vidare? Det var roligt att se att Salsa och Noss faktiskt var lite lika. Ullis och jag har nämligen träffats och vallat förr med jämna mellanrum under årens lopp. På Ville och Chads tid så var ju Chad klok som en gammal farbror, han backade liksom inte för några djur och jag hade Ville som tyckte det där med får var totalt ointressant. Han satt ju hellre vid fikat och blev kliad på. Vi vallade även en del nöt tillsammans på den tiden. Då det var det enda Ville tyckte var värdefullt att hålla på med. Sedan kom Tom och Kovo och vi var iväg tillsammans då också några gånger. Kommer ihåg att Tom var försiktigt och behövde stöttas medans jag gick där och grälade, bromsade och slet mitt hår. Så nu var det lite kul att se att de två sista faktisk hade en hel del likheter. Hur som helst så bekräftade Ullis att jag kan hålla på massor i fållan med henne och jag har fått tips på hur jag tex ska tvinga henne ur balansen och träna på att hon ska släppa trycket. Många fina tips! Våren kom en sväng och visade sig men sedan kröp den ner i ett hål igen. Fy vad kallt det var i kväll, blåsigt och regnrusk. Jag har i alla fall kommit igång med vårstädningen så det känns som att den kanske kommer ändå så småningom. Är förövrigt en konstig vår då jag knappt har planerat något vad det gäller agilityn. Kovo som är utan medicin sedan 2 veckor tillbaks har varit lös en liten sväng på promenaderna. Han har även fått kört några lugnare vallpass men jag har inte börjat någon värre träning ännu. Ska till Ann i morgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar