söndag 20 maj 2012

mmmmm som i maj

Jag älskar verkligen våren trots att det är mycket att göra och tiden är knapp så blir ju dagarna så mycket längre. Vädret har väl inte varit det bästa då vi släppte ut korna på dagarna bara häromdagen, så sent brukar det inte vara men det är ju liksom ingen vits när det inte växt som det ska. Nu har de fått mjukstarta med utevistelse på dagen och de är ganska nöjda med att få komma in på natten faktiskt, det blir nog jobbigt för dom också att komma ut. Själv så fortsätter jag min behandling och det går faktiskt bra, oftast gtar det bara ca 2 timmar allt som allt. Det går bra att köra och tiden bara susar iväg eftersom jag ser till att ha en bra ljudbok på gång. Har varit och tävlat lite med Salsa. Förra helgen var Liza och jag på minisemester då vi tog småttingarna och åkte och tävlade i Linköping och Nynäshamn. Första dagen var det dubbla klasser så det blev fyra lopp. I båda agility loppen blev det frivillig disk då kontaktfälten var allt annat än bra, hon stannade men väntar inte på mitt ok innan hon går varpå hon tex lämnade gungan för fort i en klass. Hoppklasserna var skitroliga men lite svåra om man hade snabba hundar. I den första tänkte jag att det var tur jag inte har så snabb hund när jag stod där i starten. Sedan kom vi i mål på samma sekund som den som vann och då hade vi ändå fått tagit om slalomen som vi missade ingången på. (mitt fel förståss eftersom jag gjorde ett framförbyte och var lite i vägen för henne) Mest nöjd med det loppet är jag i alla fall med att jag vågade stå mitt kast och testa en helt annan handling. Ingen annan sprang den vägen som jag valde och även om jag inte hann riktigt dit jag ville så fick vi då betydligt bättre avslut än många andra. Sista klassen var bara så kul, en hoppbana som krävde typ 2 kommandon: fram och slalom. (slalomen var lite svår då de kom i en jädra fart in i den) enda riktiga svårigheten var väl egentligen starten då de kom från platten och skulle in i en dold tunnel som vi fick en vägran på mest efter som hon tjuvade, lilla häxan :) I Dagen efter i Nynäs kunde hon inte däcket som hon missade i båda klasserna. Jag är nock nöjd med mycket även på de banorna. I torsdags var jag till Märsta och där var det inte mycket som fungerade..... Toklämnade balansen innan hon ens hunnit fram till kontaktfältet och det brukar hon ju i varje fall inte göra. Sedan hade vi problem med linjerna i banorna som var ganska svåra, jag fick liksom inte till det. Hade inte ens någon vettig plan kändes det som. Jag är nöjd med hennes slalom i båda klasserna i alla fall, i hoppen var det ett svårt bakombyte in i den. Fast då hade hon redan missat däcket igen så vi var diskade. Så om man hade lite självförtroende efter Linköping så är man nu nertryckt igen, ha, ha....... Så jag skyller på domaren som byggde en dålig bana (fniss) Lite sanning ligger det bakom, vissa banor gillar man helt enkelt inte bara. På tal om bana så har jag just satt upp en ny ute efter att vi flyttat allt eftersom vi klippt gräset. Har lagat den gamla långa tunneln, skönt! Den duger till att ha rak i alla fall. Sedan har jag börjat sätta dit lite infångare då mina hinder ju inte haft såna förr men jag behöver ha något att runda, problemet med Kovo är ju nästan att han blir för tajt liksom. Gulleplutt!

Dumt nog så har jag inte filmat någon agility men koutsläppet dokumenterade jag i alla fall:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar