fredag 14 september 2012

Bio

Just hemkommen efter bio med mannen, det är inte ofta vi lyckas komma iväg på nåt sånt. Vi såg Hamilton, det är bra med såna filmer så hinner inte bonden somna. Skulle egentligen ha varit till Avesta och tävlat med grabbarna imorgon men skippar det för jag orkar helt enkelt inte vara borta båda dagarna utan väljer att åka med Salsa på söndag i stället. Förra helgen hade vi ju tävlingar på klubben, fy vad dryg helg det var! Alla individuella samt lagklasser båda dagarna. Förutom att man sprang och tävlade en del så flängde man unt och byggde banor här och var. Långa dagar och inte världens skönaste väder men det var tur för det kom inte mycket regn. Hade det kommit regn så hade nog hela Jycketorp gått åt skogen så mycket bilar, husvagnar, husbilar och folk det var på klubbens gräsplan. Å andra sidan gjorde blåsten att man kände sig som en vindpinad, uppblåst ballong med blossande kinder på kvällarna. Ögonen blinkade bara grus, jag minns inte när jag var så trött senast. Tävlingsmässigt gick det väl inte så bra. Salsa gjorde 4 jättefina 5-fels lopp, vägringar som jag fick ta på mig. Kovo gjorde någon nolla och 5:a i lag och fick en pinne på en 7:e plats i en agilityklass då han var snabbaste 5 felare. Snoddas gjorde också någon nolla i lag och hade haft en pinne i en hoppklass om inte jag sprungit ner ett hinder, Suck!
Måndagen ägnades åt arbete hemma då det blivit lite lidande i några dagar ;) Fixade både det ena och andra. Tror fåren kände på sig att jag hade hemmajobbardag för det passade på att rymma in till kvigorna. Gullisar! Vi rev bort den provisoriska trappen vid Hundhallen och nu har Stefan satt Nisse på trappuppsättning. Lagade strålkastare nr tre vid agilityplan och klöpp gräset för miljonte gången i år, tänk att det växer så mycket fortfarande. Resten av veckan har flygit iväg, shit vad veckorna går fort tycker jag! Snart ska vi till Tjeckien, va roligt det ska bli. Jag ska bara vila mig, äta gott och titta på grym agility i flera dar. Innan dess så ska vi fixa Emils nageltrång och åka på återbesök i Gävle med Jonas finger.


Ny trapp på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar