söndag 2 september 2012

Pinnar!

Helgen har spenderats i Krokom utanför Östersund förutom att det är långt så är det alltid trevligt i Jämtland. Det är nog den finaste gräsplanen agilityn fått husera på i sommar på de tävlingar jag varit på i alla fall. Bodde på hotell i min ensamhet (skönt), det låg bara 3 minuters bilväg från tävlingsplatsen och hade världens godaste hembakta kakor på frukosten. Lyxade till det med 9 timmars sömn mellan lördag och söndag, SKÖNT! På lördagen var det 4 lopp var för hundarna, de var duktiga mest hela tiden. Kovo hade en disk men det var mitt fel för jag sprang in i ett hinder. Annars gick han runt med några fel. I agilitylagklassen fick vi 15 fel och det var bara tur att jag tog mig runt, eftersom både Liza och Sara nollat så vann vi på 15 fel och fick vår 5:e lagpinne. Salsas lag hade stolpe ut och hon gjorde en disk och ett 5 fels lopp. Individuellt så hade hon tio fel i agilityettan, hon halkade av balansen och sprang förbi ett hinder. I hopp 2:an gick hon jättefint men sprang runt ett hinder och det blev disk. Den lilla terrierna var ganska duktig, gick runt i alla 4 lopp. Det blev två lagvinster med russel tanterna, de var de första pinnarna för oss så vi behövde dem verkligen. Det blev även en tredjeplats med pinne i agility3:an. Synd på en löjlig vägran i hoppen annars hade han haft pinne där med. Snoddas har helt plötsligt 5 SM-pinnar, ganska bra med tanke på att jag inte riktigt tänkt mig att han skulle kunna kvala SM individuellt.
Söndagens tävlande var lite stolpe ut med Kovo och Snoddas. En varsinn disk och hopplopp med vardera 10 och 5 fel. Synd på Kovos rivning för han gick riktigt fint där. Men tur att vi hade lilla Salsa med oss för hon glänste :-) Vann båda sina starter med ett väldigt sansat agilitylopp och ett hysteriskt hopplopp. Det blev sista pinnen i ag1:an och första i hopp2:an. Nu är hon ren klass 2 hund, äntligen!


Tänk att hon blivit så stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar