tisdag 28 augusti 2012

Om att det sitter i huvet

Innan denna helgen så tänkte jag igenom vad jag vill med tävlandet framförallt med Kovo. Han har gjort så många fina lopp men jag har liksom inte hållit ihop hela vägen. Jag satsar ju inte individuellt med honom heller så jag vill att det ska fungera bra i laget. När det gäller lag så har jag en annan inställning, jag går in med på plan med en helt annan attityd. Eftersom jag satsar på laget så ska jag köra loppen lagmässigt, dvs göra vägen begriplig och satsa på att ta mig i mål. Ofta kan jag tex bry mig om hur domaren har dömt eller att jag missade ett byte. I helgen slet jag varje hinder och resultaten lät inte vänta på sig. Det blev en tredjeplats i agilityn på lördagen med kovo och en 5: e plats med Snoddas. Kovos lopp var långt ifrån perfekt och han fick en riktig fulsnurr på ett ställe. Snoddas fick även sitt första certresultat, kul för jag hade inte fattat att oreggade kunde få det. I hoppen rev kovo ett och hade ett par långa svängar. Tiden hade i alla fall räckt till en 5:e plats. Så han Kan ju göra bra tider fortfarande. Tror att jag själv blivit lite fartblind av salsa, tycker nämligen att Kovo är långsam nu för tiden men det beror nog på att jag jämför med salsa och hon är ju så rasande snabb . Hur som helst så räckte det ända fram till vinst i hoppen på söndagen! Det var så skönt att se att tiden faktiskt räckte till! Det tillhör inte vardagen att vi vinner, tror det var 18 andra felfria så han måste ju ha sprungit på ganska bra.

Salsa har varit duktig i helgen också men det har inte blivit några vidare resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar