onsdag 15 augusti 2012

Lite vardag

Den här veckan börjar jag jobba på riktigt efter 6 långa veckors ledighet. Jag tycker det är riktigt skönt att komma in i lite rutiner faktiskt. Det enda man blir lite stressad över är ju att det blir mörkt så fort. Emil och jag har varit och fixat linser samt provat ut nya bågar till honom. Har börjat måla det vita på stallet. Sedan är det ett jädra gräs att växa fortfarande, tycker jag klipper gräs nästan varje dag. Betet har räckt länge men nu har vi börjat mata dom lite. Småkvigorna har jag flyttat ner på åkern och de bara fortsätter att vara hur snälla som helst. Trodde jag plockat slut på svampställerna men jag hittar bara nya. Nu har det varit dimmigt och grått i två morgnar och sedan har det blivit varmt mitt på dagen. Tur vi har badplatsen på gångavstånd på jobbet så ungarna kan få bada.
Snoddas och spindelnäten!
Småkvigor på nytt bete
Kantareller
I väntan på mat......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar