tisdag 21 augusti 2012

skolstart

Denna veckan började skolan och jag ska villigt erkänna att jag tycker det är skönt. Vissa har ju liksom haft en tendens att sova hela dagarna. Det är skönt med rutiner. Jonas börjar i nian och har bara ett år kvar i grundskolan sedan får man se vad det blir på gymnasiet för honom. Emil går ju sista året, det slitsamma med tysklandsutbyte och slutproduktion. Jädrans vad tiden gått fort! På jobbet är det mesta sig likt bara det att det minskat några barn totalt på skolan och det märks faktiskt. Grupperna är något mindre. I dag var det 17  stycken på fritids på eftermiddagen (lagomt) Nya F-klassen verkar jättemysiga allihopa. Hemmavid har vi målat klart stallgaveln nu ska vi bara försöka hitta fönstren som vi inte vet var vi har ställt (suck). Vi har släppt ur 10 småkvigor i en fålla bakom stallet, såna som normalt inte skulle fått gått ut. Robin håller på att skura och då är det ju skönt att slippa hålla på med foder inne i ladugården. Det betyder också  att nästan alla kommer att ha varit ute nästa år, skönt! Då kommer de att vara lite trådvana. Fåren är fortfarande skitsura att jag stängt ner dom mot tjärnen, de trivs verklitgen inte där nere i år. Vet inte om det varit för blött där nere men snart får det ju komma hem till sin älskade hage igen. Då ska jag bygga en fålla och valla varje dag!

I söndags var jag till Sandviken och tävlade klass 1 med Salsa. Det blev en frivillig disk i första agilityloppet då hon först hoppade av balansen och sedan slarvade även på A-hindret. Då tog jag om det. I det andra så tog hon kontaktfälten fint men vi diskade oss på ett annat ställe, hon drog ut på ett långhopp och tog det från sidan. En fälla hennes matte inte ens hade noterat när hon gick banan.
Sista var ett hopplopp och i det gick hon jättefint var väl bara missnöjd med en sväng då jag inte hann med ett byte. Hon hade jättefin tid och vann klassen. Så med 4 pinnar i hopp och bara två i agility så har jag ändå valt att flytta upp henne i hopp nu. Det är flera helger framöver nu som har alla klasser och då spelar det ju intgen större roll om hon går i tvåan i hopp. Eftersom jag anmält till klass tre i Märsta och Sara skulle åka dit så tog hon med Snoddas och körde han, vilket resulterade i en 5 plats med pinne. I det andra hade dom fått 5 fel. Heja Sara!!!!


Min fina stallgavel
Gulliga kvigor
Zeb som råkade apportera en näckros.
Dom blommar ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar