torsdag 11 oktober 2012

Luften gick ur

Vi kom hem från Tjeckien på måndag eftermiddagen. Direkt åkte vi till Malin och hämtade hem våra hundar som bott där när vi varit borta. Dom var helt galna och Kovo var sååå trött när han kom hem. Det är nog jobbigast för han ändå att vara hemifrån. På tisdagen hade jag semester vilket var riktigt skönt då jag drabbades av stora tröttheten. Den har följt med hela veckan liksom. Jag ägnade semesterdagen till att tvätta och städa nästan hela dagen. Gjorde en ny äppelpaj att ha i kylen och fika på. Lite av en last det där! Nu har jag jobbat i två dagar, skyndat mig att gå i skogen innan älgjägarna kommit på pass på morgonen. Sedan får man skynda sig innan mörkret kommer på kvällen. Bonden har jagat älg och varit i ladugården (både och) så han är inge vidare social ;) I morgon är det hemmajobbardag och då ska dom visst jaga älg både här och där! Sara och jag invigde höstsäsongen med inneträning i bästa Hundhallen i tisdags. Vad jag älskar det stället!!!!! När vi varit borta så hade bästa pappan fixat med trappen. Fint blev det!

Pappa har fixat tassvänliga skivor till trappen vid hallen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar