söndag 28 oktober 2012

vinter?

Nu har det vita som kom i torsdags faktiskt legat kvar för det har varit så kallt hela tiden. Det var inte mycket snö som kom men det blev ändå lite ljusare. I veckan som var så hade vi kvällsträff en kväll samt att jag stängde en kväll så det blev två riktigt sena kvällar. På torsdagen hade vi också sena barn så jag fick stanna lite extra, sedan var det skithalt när jag skulle hem, fick krypa fram. Det var föreläsning i Bollnäs med Fredrik Steen som jag gärna velat gått på men jag hann inte. Det blev en slirig promenad till hundhallen i stället och lite träning.

Har vallat två dagar också, byggde ju fålla så nu kan vi träna på trånga utrymmen och det är mest det Salsa behöver. Vi nöter på med gå bort övningarna och höger och vänster ur balansen. Det var länge sedan vi hade fållan nu ju men det var roligt att se att hon kom ihåg allt och det var bara att fortsätta där vi var i våras liksom. Inte ett enda försök till inrus har det blivit, skönt.

I helgen har vi varit på utbildning med familjehemmen i kommunen. Bra föredrag om anknytning och vikten av att behålla en sund kontakt med sin histora (alltså de biologiska föräldrarna). I dag pratade dom om lagar och då blir man ju lite deppig då barnets perspektiv fortfarande inte ligger i fokus. De biologiska föräldrarna kan säga nej till en utredning och då kan man inte göra något. Det ska vara väldigt starka skäl innan man får igenom ett LVU. Det är i alla fall riktigt trevligt att träffa andra familjer, igår eftermiddag så var vi till spa-avdelningen en sväng innan middagen. Sedan ställde vi ju om klockan så man fick en extra timme vilket var skönt så det blev ovanligt många timmars sömn.

I kväll var vi till hundhallen och fixade lite med fläktar som inte gick, tände en utelampa och låste en dörr samt att jag fyllde på i kiosken. I morgon blir det ladugården på morgonen men innan dess får vi nog en bebbe till :) Sedan är det fritidsjobb, jag ska jobba 4 dagar i stället för tre. Det är höstlov och vi ska ha maskeradparty på onsdagen.

I dag fyller Jonas 15 år. Det betyder att han firar sin 9:e födelsedag hos oss. Något större kalas blev det inte. Han hade fått en del uppvaktning av farmor och faster igår. Det blir nog en del på fredag sedan också då vi ska träffa min halva av släkten. Har ju några kusiner som också fyller år snart.


ur fårens perspektiv
 


Det här har hon svårast för: att gå bort när hon är i "skarpt läge"
och fåren som är mellan mig och henne liksom blänger på henne.
 

Fina hundhallen!
 
Kovo och jag
 
Succe på jobbet!


 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar