lördag 16 februari 2013

Vinter 2.0

Dagarna bara snurrar fort, tycker jag. Redan mitten av februari. I fjol vid den här tiden gjorde jag min första operation där de hittade min lilla tumör. Hoppas på enbart sol- strålar i år i stället. Jag var ju till Stockholm och nu ska jag faktiskt inte iväg förrän vecka 10. Vi hade anmält laget Bollfors till en tävling i Väsby. Då Liza inte kunde åka så struntade jag också i det. Sara tog med sig snoddas och tävlade individuellt. Han hade varit vettigare än sist i alla fall. Var hemma och skötte kossor i stället. Vi har fått flera kalvar, många för tidigt och en tvillingfödsel där bara den ena överlevde. Flera har blivit sjuka och fått behandling (kossorna) alltså. Lejde bort ett pass och följde med och tittade på Emil och Jesper när dom var med på musik direkt. Det var kul och flera bra med. Dom gick inte vidare men det var visst tur för de har heldag med slutproduktionen den dagen. Det har snöat lite varje dag förra veckan, tycker det räcker med snö nu. Nu har det varit plusgrader några dagar. Men det syns knappt på mängden snö. Det är i alla fall mycket ljusare, stor skillnad sedan förra veckan både på morgonen och kvällen. För övrigt så har min dator kraschat och det är inte kul. Satt med supportern i fredags och nu i helgen har jag försökt återinstallera. Det verkar inte som att det funkar, tyvärr. Då kommer jag att få skicka iväg den och min gamla blir bara svart när som helst ibland också så den känns inte riktigt stabil. Mest sur över att jag flyttat över Brukshundsklubbens hemsida till den nya. Nu måste jag uppdatera dom gamla filerna som ligger på den här gamla datorn. Har ju gjort en del ändringar sedan jag flyttade den. Sedan blir det ju samma procedur om och när jag får tillbaks den nya, SUCK! Blir nog ingen webbmaster 2013......

Ganska vackert med snö dock!









Först kom det bara bruna kalvar och sedan kom dessa sötingar






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar