fredag 1 februari 2013

Plugg

Nu har jag haft min andra träff på utbildningen. Jag har haft 6 dagar tillsammans med de övriga 11 stycken i min "klass". Det är något mystiskt vad de estetiska ämnena ändå gör för vi är verkligen redan en tajt grupp. Man är fullkomligt trygg och man vågar göra fel. Helt galet vad vi har improviserat och experimenterat. Mina förutfattade meningar har jag fått kasta långt bort. Vi har en underbar danspedagog som ger oss verktyg så det faktiskt ser jätteproffsigt ut när vi dansar. Oftast improviserar man fritt men det är så häftigt så man kan dö när man stannar upp och får titta på. Kostas som har oss i piano är helt underbar. Fördelen med ett piano är ju att tonerna i alla fall är helt rena. Vet man bara hur man ska spela så låter det bra. Har redan fått lära mig några enkla komp som man kan improvisera till, det är bara instrumenten på skolan som fattas annars skulle jag köra igång med ungarna direkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar