fredag 6 september 2013

Stockholmsvecka

Sitter på tåget hem huvet är fullt efter 4 dagar på SMI. Tågresan ner på tisdagen gick ju inte direkt på räls. Först stod vi över 1 timme i Gävle på grund av ett signalfel. Kommer bara till Örbyhus då vi får kliva av och vänta på ersättningsbuss. Tydligen hade det kört in någon lastbil i en övergång norr om Uppsala. Det slutade med taxi till Uppsala där jag tog första nästa tåg. Kom fram över tre timmar försent och missade hela förmiddagspasset. Surt! Denna vecka har  vi redovisat våra digitala verktyg och lämnat ifrån mig teorihäftet. Skönt! Idag fick vi träffa en ny lärare på metodiken som kommer bli kanon, hon hade mer tips på hur man kan jobba med yngre barn samt utan att man har hela instrument uppsättningar. Vi lyckades ju sammanföra våra dagar med Obamas Sverige besök så det var lite kaos i stan. Mycket cyklar och lite bilar. I onsdags kväll var vi ut och åt några stycken. Det var mycket trevligt och gott. I går gick jag lite på stan men jag blir mest less. Tycker butikerna är för stora. Ska åka till söder någon gång tror jag. I helgen är det inget, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar