torsdag 9 januari 2014

Kista

I fredags och lördags for Sara och jag till Kista och husdjursmässan för att tävla med laget. Kovo hade jag sagt ifrån då han bara halkar och har blivit dålig varje gång jag varit där. Men Salsa skulle få prova och jag har då aldrig haft en hund som har klarat underlaget så bra. Ändå har jag tävlat där med Ville, Zeb, Snoddas och Kovo. Salsa hade bra fäste och halkade inte ens i slalomen som så många av mina andra hundar haft problem med. Dessutom var jag imponerad av att hon tog miljön så bra och skönt med en hund som kan koppla av i tygbur. Resultaten då. I första hopploppet diskade sig alla, det är inte helt lätt att skärpa sig som 4:e hund då. Koncentrationen var nog inte på topp och vi fick ägna första loppet åt att känna på matta och miljö. I agilityloppet fick hon 10 fel, två konstiga vägringar. En på en tunnel och sedan gled hon av gungan. Laget då, vi startade först och låg på pinnplats till de två sista lagen. Spännande! Sara kollade liveresultat när vi var på Hööks och shoppade på vägen hem. Köpte en sadelhängare till hundhallen. Vi åkte hem emellan och eftersom det var klass 2 före hann jag till och med hjälpa Stefan i ladugården innan vi for båda dagarna. På lördagen var agilityn först, salsa var duktig och fick fem fel. Det var dumt för om inte Nana hade diskat sig med tre hinder kvar så hade vi kommit tvåa. I hopploppet kastade vi om startordningen lite och då diskade vi oss. Hon gick fel in i slalomen och sedan gick hon ur flera gånger med 2 pinnar kvar. Tror hon var lite trött ändå :) De andra drog på sig en del fel men tog sig runt. För en gång skull så hade vi turen på vår sida då vi låg på sista pinnplats och de två lagen efter oss diskade sig. Nu är det bara en pinne kvar och känns inte lika omöjligt. Tina var där på lördagen, så kul att träffas igen. Fick lite valltips när det gäller Uno långnos. Jag hade inte anmält henne individuellt sönd/ månd men nu vet jag att hon kan tävla där. Har alltid hatat den där tävlingen men vad roligt det var när det fungerade bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar