onsdag 24 februari 2016

Effektiv måndag

Det blev en väldigt effektiv måndag då jag nappade på Jonas idé om att han skulle ta morgonstöket i utbyte mot att jag skjutsade honom till körlektionen. Eftersom jag i alla fall skulle till Bollnäs så var det en bra deal. Hann ju gå med hundarna innan då också och ha lite sovmorgon. När vi kom hem efter 12 så gjorde jag lunch. Sedan gick jag ut och satte upp en liten hage till fåren. Stolparna hade jag ju slagit ner i höstas så det var bara att spika nät. Sedan städade jag ur fårhuset och hamlade och fixade med vatten. Sedan tog vi hem dem, skönt ändå att ha dem på hemmaplan om man har grå runt knutarna. Efter det kom slaktbilen och vi skickade 4 st. Det gick bättre att lasta den här gången när de inte skulle stå längst bak. Så nu har vi bara 42 kossor kvar. Sedan var det dags att mjölka. 
En väldigt välfylld måndag slutade med kvalitetstid för mig, Salsa och Uno i Hallen tillsammans med Lavas och Mallarnas mattar. Fast det blev bara film på Uno, Salsa var jätteduktig så det var inte så stor vits att filma det heller.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar