måndag 1 februari 2016

Lång jobbhelg

Eftersom det även blev ladugårdsjobb idag så blev det tredagars i helgen. På 6 stök hinner man borsta ca 40 kor om man snittar 6-7 stycken. Det känns i alla fall bra, de är inte så lortiga men de fäller. De tycker att det är riktigt skönt i alla fall. I helgen har jag bara gjort lite småprojekt mellan stöken. Det räcker liksom med lite vila, hundpromenad och matlagning. På lördagen var det jobbigt för man trampade liksom igenom. På söndagen var det världens finaste skare i alla fall för hundarna. Idag knallade jag iväg till Hallen i stället. Satte upp en massa skyltar och grejer som jag skrivit ut. Städade och tränade lite också. Gick hem och stekte pyttipanna åt mig å gubben. Sedan var vi ut och städade bort en skopa skithö på skullen. Så vi kunde ställa upp en rundbal till nötterna i kalvstallet. Blev tvungen att åka och handla innan jag skulle ut i ladugården igen. Har gjort klar min socka idag, är så nöjd! Ville ju ha riktigt tjocka, varma sockor så jag har gjort ett par av Lovvika garn. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar