tisdag 13 mars 2012

liten som en ärta

Det var tumören som de hittade i tårtbiten de plockade bort i bröstet. Även om den var liten så var det likafullt inte bara cancerceller utan en fullt utvecklad cancertumör. För min del betyder det att jag måste göra en till ungefär likadan operation då man ska kolla eventuell spridning uppåt lymfkörteln. Dessutom så blir det strålning en period, ca 5 veckor, 5 dagar i veckan. Det kommer att bli några mil i bilen till Gävle helt klart. Operationstid har jag fått preliminärt och dom sa att strålningen börjar ca tre veckor efter. Jag ska var färdigbehandlad i slutet av maj då i så fall. Det känns bra att man hittar det och kan göra något åt det men det känns lite jobbigt med alla resor framför sig. Tur att det inte är vinter i alla fall. Apropå vinter så måste fårens vinterinstallning vara den kortaste ever, just de dagarna de blev klippta var det ganska kallt så de fick stanna inne några dagar. Sedan kom det varmare väder igen och en vecka efter att jag tagit hem dom blev det flytt till stora hagen igen. I måndags var Kovo på återbesök och vi försöker nu trappa ner medicinen och fortsätter med koppelpromenader, knådning och gymboll. I lördags var det några som sköt lerduvor på skogen och han var galen hela dagen. Han fick hänga med mig hela dagen så gick det bra, sedan hade vi en jobbig natt mellan söndag och måndag då han hade hört något som alla andra missade. Köpte ny kamera och lyckades till sist konvertera filerna då jag spelat in i något format som inget program kunde hantera. Det blev en liten film på salsaträning. Hon har blivit så duktig, känns som mycket ramlat på plats nu. Det ska bli riktigt roligt att tävla på söndag.



1 kommentar:

  1. Vad fint hon går lilla bitchen. Och vad roligt att Kovo ska minska med medicineringen. Och sist men absolut inte minst - vad bra att din behandlingen snart kommer igång.

    kram
    Liza

    SvaraRadera