tisdag 20 mars 2012

Rättvik

Så var det då äntligen dags, agilitydebuten som man längtat så länge efter. Det känns onekligen som lång tid då man inte tävlat på flera månader. Sist det begav sig var ju inte Salsa med heller måste ju vara i oktober eller nåt som hon tävlade senast. Packade in Helena och Annika i bilen eftersom de också bara skulle tävla klass 1 denna gång. Tävlingarna började ju mitt på dagen för vår del, skönt med sovmorgon och att hinna ut och rasta de andra odjuren ordentligt innan man for. Det var kul att se att det faktiskt har hänt jättemycket med min lilla plutta. Hon fixade tex miljön otroligt bra denna gång och var väldigt fokuserad på mig. Det var lite jobbigt förr och stänga av vad hundarna gjorde på den andra banan tex. Det var ju klart att det blev någon miss här och där men jag körde på ändå så att hon fick känna sig glad och duktig som hon ju faktiskt var. Det blev väl ca 10-15 fel i agilityklassen och en disk i hoppen då hon sprang under däcket. Helgen bjöd på ett fantastiskt väder och fredagen var otroligt skön. Då vallade vi får på åker utan snö och is. Dessutom fick Salsa köra A-hinder och däcket som jag ju har här hemma och som tinat fram. På fredagen hade vi också möte med styrelsen i Kilafors Hundhall, vi bestämde en del roliga grejer. Jag älskar de människorna, de vill liksom samma saker som jag, så nu hoppas jag på ett nytt fint inköp snart. Efter den fina helgen så vaknade man upp till den nya veckan och fick bara lust att dra täcket över sig igen då det var snöstorm. Tur att den försvann fort!
Apropå A-hinder så gjorde Annikas Sky ett riktigt otäckt skutt från A-hindret i Rättvik. Usch vad det hade kunnat gå illa. Apropå Annika och Sky så gjorde de ett jättefint lopp i hoppklassen och kom 2:a. Helena och Mike var inte sämre de heller och nollade och placerade sig de också. Så det var ett ganska nöjt gäng som åkte hem från Rättvik också.


Här är i alla fall filmen på Salsas lopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar