tisdag 27 mars 2012

Österåker å lite annat

Så gav vi oss i väg i söndags till Österåkers tävlingar i Åkerberga. Vi pulade in oss tillsammans med Carina / Lou, Sara / Bonzo och Liza/ Pippi. Kul att åka lite fler, resan går så väldigt fort då. Salsa var så duktig fast dom som skulle filma var inte lika bra ;) Så första loppet var bara början med och sista ingenting. Tur att vår Hofors vän hade filmat så jag i alla fall fick se mitt lopp och att det fungerade riktigt bra. Tack Karin Dahlin! För till 100 % så höll jag mig till planen, jag var väldigt bestämd med mig själv på banvandringen. Att inte vela och att lita på henne och genomföra det jag bestämt. Faktiskt blev det helt som jag tänkt mig, ja fast jag hade ju inte tänkt att hon skulle missa sista hindret i båda klasserna. Båda gångerna kom vi från tunnel. I hoppen var det en platt tunnel som hon kom ut lite snett och sedan tittade hon upp mot mig som var sjukt efter på rakan. I agilityklassen undrar jag om hon blev lite bländad för det kändes det som att hon inte såg något hinder. Hon fick fem fel på balansen också, jag måste bli hårdare på stoppen där på tävling ett tag. Det var i alla fall kul att se att hon klarade av en hel del svårigheter: däcket var väldigt smalt, man skulle hoppa ett långhopp rakt ut mot ingenting och hon fixade slalomen klockrent i båda klasserna samt att hon hade jättefint drag på hindren. Dessutom var det kul att komma i mål utan allt för mycket strul. Hon låg ca tre sekunder efter de snabbaste men då fick jag ju som sagt ta tillbaks henne på sista hindret. Nöjda och glada ändå men med en del oförgarliga 5 felare med oss så packade vi in oss och var hemma i ganska skaplig tid ändå, det var ju eftermiddagstävling. Annars rullar det på vi flyttade lite djur i måndags, den sista stora flytten innan första gänget ska ut. Sedan har vi vallat, så skönt när det går att bara gå upp en kvart till fåren. Har både stor åker och fålla att vara i. Måste passa på mycket nu innan det blir sämre hagar i sommar. Vi måste varva träningen jättemycket för hon behöver verkligen nöta på det här nära. Kovo har också fått vallat lite i fållan, bara trånga lugna arbeten alltså. Har nu gett sista dosen på hans medicin som vi har trappat ner på succesivt. Hoppas vi kan börja röra oss lite mer snart.

I morgon väntar tårtbitsoperation nr 2. Lång dag som startar vid 8 på sjukhuset i Gävle med någon form av märkning. Operation blir det på eftermiddagen och sedan får jag stanna en natt den här gången. Jag ska vara fastande från i natt så jag kommer förmodligen svälta ihjäl innan jag kommer under kniven ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar