måndag 5 mars 2012

Lite vårkänsla


Nu är våren här i alla fall. Det är ljust på morgonen och man hinner till och med ut en del av kvällarna innan mörkret faller. Idag var Uhlås här och klöpp fåren, även det ett säkert vårtecken ;) I lördags kväll hände något som var mindre skoj. Vi var hos Sara och Håkan på skolan och käkade för Sara fyller snart år. Då ringde svärmor och sa att hon sett Kovo utanför hos henne. Hon lyckades få in honom till sig men eftersom han var på den sidan så har han passerat 83:an, vilken det är väldigt mycket trafik på just nu. Åkte och hämtade honom och stack sedan hem för att kolla hur han kommit ut. Det visade sig att han hade krafsat ganska mycket på ytterdörren framåt (det låg färg och träflisor på golvet) men inte lyckats ta sig ut. Då hade han tagit sig igenom grinden in till köket och gått lös på bakdörren i stället. Där hade han efter en del bökande tydligen lyckats med att låsa upp dörren och ta sig ut. Dumma lilla vovve!!! Undrar vad han hade hört då, inte åska precis... Det känns ju inte så kul att han går loss så där när han nu borde ta det lite lugnt och man strävar på och går i koppel med honom. Det var i alla fall roligt för när jag kom in med bilen på gården så stod det en liten tvärhand hög terrier och hetsade framför huset. Alltså hade jag varit inbrottstjuv hade jag aldrig vågat kliva ur bilen ;) Han vaktade verkligen huset med allt han hade! Salsa däremot hade gått och lagt sig i en stol med dynor på altanen på framsidan, ungefär som att: "jag ligger väl här och väntar då" Varken Zeb eller Ville hade gått ut ur huset... (smartast) Undrar hur det ska sluta med Kovo då jag upplever det som att han blir rädd för allt fler saker. Han hade en sväng till på natten sedan då låg han i vår säng och försökte gräva sig ut i madrassen samt krafsade på mig... Men vi red ut den stormen och resten av natten var lugn. Annars känns det som att sitta och ha honom i koppel är det enda att ta till. Jag menar, det finns inget som stoppar honom. Han försöker äta sig ut överallt.... Tråkigt var det i alla fall. Annars har jag varit en del i Hallen som jag fortfarande bara älskar att hänga i. Det enda som är negativt är väl att det är lite för varmt där. Jag tror aldrig jag hört fläktarna gå och det betyder att hela Hallen i princip värms upp av rören. Det var ju i alla fall inget vi hade räknat med att rören skulle räcka när vi byggde.



Kovo har fått "gymmat" i Hallen
Kom på att Salsa inte tränat däck på hela vintern....

Salsa har ny räv...

FÖRE

EFTER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar