måndag 10 december 2012

Bilder

Himlen öppnade sig och det kom nästan lika mycket snö som veckan innan under torsdag och fredag. Vi har i alla fall fått bort så pass så det numera finns en väg upp till fåren. Inte helt lätt att ploga då det är åker under som är blöt och otjälad. Lätt att få med sig det där under. Han fick ta bort lite snö i fållan också. Innan hade de bara en liten stig mellan ladan och foderhäcken. Apropå stig så har jag börjat plumsa i skogen med hundarna. Orkade bara gå ca 30 meter i går sedan fick jag vända eftersom jag hade Ville med och han orkade inte. Idag när jag kom dit så hade nån annan plumsat en bit, kanske Ice och Helena. Så då tog vi oss en bra bit skitjobbigt för hundarna. Inte en Zeb kunde försvinna fast han var lös. Vi har fått över 1 meter snö så nu tycker jag det räcker. Har kommit in på musiken som jag sökte, det ska bli spännande. Börjar redan den 7: e januari, i Stockholm är det och första gången ska jag vara där 4 dagar. Vi har fått en extra kisse här hemma. Den dök upp i snövädret i torsdags. Vi har haft den inne några nätter i ladugården då det varit kallt och snöigt. Hungrig har den varit också så den har nog haft svårt att hitta mat ute. Undrar var den kommer ifrån?

VINTER 



 
 






 

Någon som saknar sin katt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar