onsdag 5 december 2012

Vinter

Kollade på bilden från förra veckan då Snoddas försvann. Nu ser inte omgivningarna riktigt lika ut. Det är bara en vecka sedan det var plusgrader och jag vallade fåren, nu hittar jag knappt dom. Har pulsat upp en stig och de rör sig bara mellan ladan och foderhäcken. Tror det kommit nästan 80 cm snö och det betyder 1 meter på sina håll då det blåst och drivit. Bara någon dag senare slog det till att bli -20 grader också. I helgen var vi på golf-restaurangen och åt julbord på fredagen. Hade satt igång en kviga som gått över så den drog stefan ut just innan vi skulle åka. Det blir alltid kalv när det är julbord, börjar bli lite av en tradition. På lördagen var vi på soppa på skolan med Martin Stenmark och The Jets. Så trots att jag varit i ladugården hela helgen så hann jag med en del annat. Jonas skulle till Bollnäs båda dagarna då han skulle spela badminton. På lördagen var det knappt vi kom i väg för så mycket snö var det. På måndagen hade Emils klass musikcafe och när vi åkte hem var det -27 ute på eh där Anton bor. Brrrrrrr. På söndagen var salsa och jag och tränade lite för Lovisa. Malin hade bokat och fixat kanonbra. Kul att träna nåt som någon annan hittat på. Det var en riktigt svår bana men Salsa var duktig. Hon är väldigt rolig att jobba med, hon snappar upp saker fort och är sååå glad hela tiden.


Stenmarck och The Jets


Soppans vänner!


Vem står överst på pallen om inte....


Hon viftar helt galet på svansen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar