onsdag 19 december 2012

Snart jul

Dagarna bara susar fram i en hastighet som gör att jag knappt hinner med. Jag har avverkat ett återbesök hos läkaren i Gävle. Hon tyckte allt såg bra ut och nu blir det inga fler besök där utan det kommer att komma kallelse från mammografin efter jul . Vi var och handlade lite julklappar i Valbo också eftersom Bonden var med. Helgen som var var smått hysterisk då vi hade lucia på skolan på fredag morgonen, sedan hade jag ju mitt vanliga fredagsjobb att diska amman och vi var även upp till Bollnäs. På kvällen provmjölkade vi och sedan skyndade jag i väg till Monika. Där hade kollegorna fixat med plockmat och mys. Vi hade jättetrevligt och kvällen susade iväg och då vi började fundera på att åka hem var klockan redan över ett. Kom nog inte i säng förrän halv tre, så det blev lite dåligt med sömn innan provmjölkning på lördags morgonen. Hade ju i alla fall lejt bort ladugården på kvällen eftersom jag bjudit hem en massa folk. Årliga födelsedagsträffen gick av stapeln och jag drack för mycket vin och la mig för sent igen. Vi var 19 stycken och ändå är vi ju bara de närmaste. Fick många fina presenter, bland annat godis, raggsockor, lovikavantar, blommor, presentkort till freluga trädgårdscen och ett julhalsband till Salsa. På söndagskvällen var jag tidigt i säng för då var jag slut som artist. Denna veckan har också gått fort, vi har avslutat en del saker på jobbet för vi kommer att vara lediga länge nu både vi och ungarna. Varken fritids eller förskolan har några barn i mellandagarna så jag har tagit semester. Jag jobbar min sista dag i morgon för att sedan vara i Stockholm i skolan den 7-10 januari. Till fritidsjobbet kommer jag alltså inte tillbaka förrän vecka 3, den 15:e januari först. Det känns som att jag kommer att ha lite panik med att bli klar med en del saker på jobbet i morgon. Vi har fortsatt att trampa upp stigarna i skogen i alla fall,  när all den där snön kom trodde man ju inte att man skulle gå där nåt mer i vinter. Men tillsammans med Sara, Olle och Helena så har vi fått stigen klart gångbar. Nu är vi på gång med ännu en runda.

Salsa fick fint halsband


Zeb är borta, salsa undrar var...


Salsa



Min finaste gamle Ville

Min tokiga Kovo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar