lördag 29 december 2012

Nu har det vänt


Fast det är ju inte direkt något man märker så mycket av ännu, mörkt är bara förnamnet och vargavinter har vi. Inte så kallt på sistone men det är snö så det räcker till. Julen avlöpte som vanligt, tycker mest man äter, är i ladugården och duschar. Sedan återgår man till att äta igen. På Juldagen kom ju Stefans kusiner från Gävle så då var det fullt hus hos Gittan. För att göra henne lite mer stressad så åkte vi till hundhallen och fotograferade oss. Hon ville ha ett foto på barn, barnbarn och respektive. Hoppas det blev något som duger, inte lätt att få ihop det med alla. Sara hade ett ganska besvärligt jobb som skulle få alla att se respektabla ut, tror vi provade 3 olika bakgrunder.  Vi fick ingen kalv på hela helgen (otroligt) men vi har haft ganska fullt med kalvar ändå så det gjorde inget, nu fick vi en färsking i fredags i stället, så nu har vi sju i box. Det blev ganska lugnt i klämdagarna då jag varit ledig. Var till skolan en kväll då jag var tvungen att skriva ut några uppsatser som ingår i min litteratur på kursen. Den är ju sååå bra vår skrivare på jobbet, man kan välja att skriva ut på båda sidor och även göra häften mm. Skulle jag ha skrivit ut dem hemma hade det nog tagit flera timmar. Olle och jag har skottat av ett halvt tak ovanför fikarummet i hundhallen, det hade nämligen läckt in. Det var ganska högt upp det! Idag var Salsa och jag upp till fåren och skottade fram lite av fållan så man kan träna lite någonstans. Jädrar vad jobbigt det var! Igår plumsade jag upp stigen långa varvet, det var också jobbigt. Hittekatten är kvar och nu går den faktiskt ut ibland, rekordet var väl en timme häromdagen. Han ligger helst inne och äter allt han kommer över, det börjar visa sig på kroppshyddan. Nu i kväll när jag var ut och kissade hundarna så var det plusgrader, tråkigt för säga vad man vill om snön så är den ju väldigt vacker.



Ladugårdskatten blir bara fetare och fetare
 
Mitt julkort


En av bebisarna


Fin vinterskog men ack så jobbigt att pulsa.
 
Salsa the snowmonster
 
Snoddas har hittat nåt....

Kanske förklaringen till de senaste nätternas vakenhet?

Stefan som hissat upp oss på taket med skopan

Det var ganska högt upp åt andra hållet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar