måndag 27 maj 2013

Intensiv vår

Man hinner liksom inte med nu, shit vad fort allt växer. Gräsmattan är katastrof för den var alldeles för lång när vi klöpp den. Sedan blev det regn också så man inte kunde klippa. I fredags fick vi i alla fall ut 15 mellanstora kvigor och kossorna började vara ute på nätterna. Det blir ju lite lindring i arbetsbördan om fler är ute. Det gick så bra, alla hade ju varit ute förra året. Satte in en tråd i fållan för att påminna om elen. Men vi hade inget att oroa oss för, de var verkligen vettiga. Höll ihop också gjorde de.

I helgen var Kovo och jag till Hofors och tävlade. Snoddas var också anmäld men jag orkade inte kliva upp. Large hade banvandring efter 14 så det var skönt. For hemifrån efter 12 och var hemma tre lopp senare vid 19. Själva tävlingen gick inte så bra han var ganska okoncentrerad. På söndagen for jag med Salsa till Sandviken och tävlade klass 2. I tre lopp var hon riktigt duktig några dumma missförstånd och småfel bara. Hon tog kontaktfälten bra och rev inget. I sista loppet blev det dock inte många rätt, tror hon var trött i skallen faktiskt.

I dag har jag jobbat hemma, stängt lite samt att vi fixad med el och vatten upp till fårhagen. Vi gräver ner kabel och slang alltså. I kväll skjutsade jag på fotboll i Iggesund, Snoddas fick följa med och var väldigt nöjd med det.

Har inte förmått mig att städa bort Villes plats, han sov ju alltid i ett kompost- bås i vårt sovrum. Men det är så konstigt för ingen annan går dit och ligger. Annars ligger både Kovo och Salsa lite här och var men Villes plats låter de vara ifred. Det är väldigt tomt utan min gammelman här hemma.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar