tisdag 4 juni 2013

Hudik

Var och tävlade i Hudik i lördags. Eftersom jag varit chaufför och kom hem sent så var det inte så många timmars sömn jag hann med. Jonas skulle med fritidsgården till Grönan och släpptes av vid bussen på morgonen. Väl framme i Hudik så kom jag på att jag hade tävlingsboken hemma. Den brukar ju alltid ligga i ryggsäcken men just denna veckan hade jag plockat ur den eftersom jag skulle ringa folksam. Naturligtvis så gör Salsa ett kanonlopp i agility 2:an och vinner och får en pinne. Hon var så lugn på något vis och ändå gick det ju fort. Duktig vovve! Snoddas var visst på en annan planet i första klassen, jag höll på att gnälla över att man inte behövde gå hela banan med honom. Så i nästa klass var han jätteduktig, det var lång inkallning i starten och han satt fint fixade felsidig slalom med framförbyte och 90 graders sväng efter slalom. När vi till sist diskade oss när vi hade fem hinder kvar så var det för att han lyssnade lite för bra och missade ett hinder. Så nu kanske han får vara med någon gång till då :)
Kovo hoppade av balansen och gick ur slalomen i agilityklassen. Men mest var det ett skitlopp för mina ben rörde sig inte... Vet inte men det var inget flyt. I hopptrean så var det debut för Salsa. Hon var fin, det blev en rivning och en tid som hade räckt till pinne, detta trots lång sväng på 3:an och att hon vände åt fel håll efter en tunnel. Hon tjuvstartade lite som bäddade för lång sväng på hinder nr tre, detta i sin tur gjorde att jag fick för mycket tid och hann göra två byten i stället för ett som jag planerat. Det sista bytet var dåligt och jag var i vägen för henne och hon rev. Kovo tjuvade också :( Kanske måste träna starter med dom :) I alla fall så vare det synd för han går inte för fullt när han vet att han tjuvat, kom nog igång på riktigt först på hinder nummer 6. Han gick resten av banan riktigt fint. Han kom i alla fall trea trots att han nog tappade en del tid i början. Nöjd med mina hundar den här dagen!!!!! Tävlingsboken fick vi åka upp till Liza med som var snäll och tog med den på Söndagen då jag inte anmält oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar