onsdag 19 juni 2013

SM

Alltså detta var nog den mest ostrukturerade resan jag och min syster gjort. Vi hade så sjukt mycket packning med så vi fick knappt med fodersäcken Sara vann med laget. Vi åkte i alla fall ner på torsdagen och var framme inte allt för sent. Bodde i en lite tvåbäddstuga på Skrea camping, inte skulle jag då köpa mig någon sommarstuga där. Klart att stranden var fin och andades medelhavsstämning. MEN! Det var tusentals små stugor som stod i princip vägg i vägg. Jag kan inte hjälpa det men jag kan liksom inte andas på såna där ställen. Det var stug-förening efter stug-förening liksom, dessutom myllrade området av vildkaniner eller harar till Bonzos stora glädje. Första natten bjöd på regn och blåst vilket Kovo snabbt gjorde till åska. Blev tvungen att sätta ut honom i bilen några timmar för att vi skulle få sova något alls. Natten efter gick det bra men när vi skulle träffas och äta på lördagskvällen så öppnade sig himlen. Så tråkigt att vår lilla fest regnade bort. Kovo var lite svajig även denna natt, sedan blev det ju klimax då åskan mullrade på som värst under prisutdelningen. Det blir så tråkigt för ingen vill ju stanna och titta liksom, vi väntade bara till Sara fått sitt pris och sedan kastade vi oss iväg.

Annars var det ett trevligt SM, tycker jag. Stor läktare där man kunde se båda banorna bra. Banorna var också bra, trots att vi inte lyckades så bra själv. Vi diskade faktiskt båda loppen och det brukar väl inte vara Kovos grej att sticka iväg och ta ett hinder 7 meter bort men det var vad han gjorde på fredagen. Laget gick runt men jag tror att vi hade typ 25 fel med oss. Det var skönt efter att både Nana och Kovo diskat sig se att vårt resultat inte hade räckt till pallplats. Det var tre lag bland de fem bästa som knep medaljerna. Det suraste var att Jocke ledde med Amiga även detta år och gick ut sist i söndagens agilityklass. Det var skittråkigt när han fick en femma på balansen då han annars vunnit med över tre sekunder. Surt! Det roligaste som hände var att Team Babi som fick fem fel med sig och låg 8:a inför hopploppet klättrade upp på en silver plats! Det var så spännande att sitta på läktaren då. Jädrar vad nervös vi var och bara sitta och räkna bort lag efter lag liksom. KUL SÅ IN I BOMBEN! Stort grattis till Babi!

Vi kom iväg vid 16 tiden på söndag och bokade ett hotell i Norrköping. Skönt att inte köra hela vägen samt att vi kunde möta upp Tina på Södertälje BK på måndags förmiddagen.

Duktiga Babi!!!!

Receptionen till Hotellet låg i en engelsk pub.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar