fredag 28 juni 2013

Semester eller nå't

Veckan som var har bjudit på ganska fint väder, vi har i alla fall kunnat gå och doppat oss med ungarna på fritids några gånger. Annars har vi packat, burit och packat upp kartonger. Oj vad sopsäckar vi slängt också men nu är det i princip tomt. Det är någon dator som ska bort samt ett förråd som ska tömmas men det är ingen panik med det direkt. I förrgår jobbade jag sista dagen och nu ska jag vara ledig fem veckor, eller ledig var kanske att ta i. Har lite bilder med mig hem som jag skulle vilja ha ut på hemsidan också. Jag ska ta någon stund med det också vad det lider. Sedan blir det ju en del hemarbete på semestern i stället. Två fållor har vi stängt och nu är det inte mycket stängning kvar men det blir väl hö nu också bara det blir väder. Dessutom måste jag försöka plugga då vi har några ganska stora uppgifter som ska vara klara till första skolveckan i början på september. Har bokat tåg i alla fall, då de släppet biljetterna 90 dagar före och då är det riktigt billigt. Jag betalar 318 kronor för tåg tur och retur med platsreservation och det är ju inte särskilt dyrt. Eftersom jag vet vilka dagar jag ska dit så kan jag ju boka tidigt också.

Midsommar firades som vanligt hos Anette och Hasse, jag åkte inte med på traktorn dock då jag hade valpen med mig. Vi var ganska många och mitt lag vann femkampen. Trevlig och gott som alltid! Jag körde och det var ganska skönt då jag stängde en kvighage i helgen. Det var ner mot ån och de hade tagit ved där så det låg en massa ris samt att alla stolpar lagt sig. Tråden hade växt fast under alla brännässlor och tistlar, det var inte kul så det var nog tur att jag var pigg på midsommardagen.

 Uno har visat sig vara en durasell valp som i princip aldrig sover, det blir några powernaps liksom. Dock sover han på nätterna (som tur är) men jag får liksom söva honom likt ett barn innan han somnar. Sedan studsar han upp senast 6 och då är det bara att studsa upp själv också :-)

På onsdagskvällen var vi och tävlade i Gagnef på klass 2 tävling. Det verkligen ösregnade när vi packade in oss hos Malin för samåkning. Det var Tina och Hanna som kom från Glössbo och Söderhamn. Hämtade upp Åsa och Calle på vägen i Alfta. Det var lite stressigt då det tar längre tid än man tror dit och man glömmer varje gång. Det tog mer än 2 timmar från Bollnäs i alla fall, vi kom precis i tid till banvandringen och sedan sprang vi hela tiden. Det var väl bara jag som hade det lite lugnt för jag hade ju bara två starter. I första loppet visade jag henne fel in i slalomen och sedan missade vi balansen då jag klumpade mig och gjorde nåt byte jag inte tänkte göra och tappade navigeringen, kom långt efter och skulle skicka upp henne på balansen men då blev hon osäker, gulle :) Hon tog alla kontaktfält jättefint i alla fall. I den andra blev det väl inget superlopp då det blev en väldigt svajig threadles som resulterade i att hon vände åt fel håll efter ett hinder. Något osäkert A-hinder var det också men hon måste ha tagit kontaktfältet för vi var felfria. Vi kom tvåa och fick en efterlängtad pinne i alla fall. Alla i bilen gjorde några fina lopp så det var ett ganska nöjt gäng som for hem. Enda nackdelen med att komma hem sent var att då tyckte Uno att det var race-tid klockan ett på natten när man bara ville sova.

I går kväll skjutsade jag ut Emil till stugan då de skulle sova där i natt. Olle var med och hjälpte till att bära grejer, vi hade bara Salsa och Snoddas med oss.

 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar