onsdag 21 augusti 2013

Cert till lilla Salsa

På fredagseftermiddagen for Sara och jag till Frövi för att tävla med hundarna. Det var lag på fredagskvällen, vi blev utan några pinnar och resultat. Bollfors var ju bara tre och jag tror vi diskade oss i båda om vi inte hade 100 fel då ;) Kovo rev massor :( Salsa gick väl ändå ganska okey men fick några småfel i hoppen och det blev disk i agilityn. Synd på Hansesgården för i hoppen där vi gick runt så diskade sig Nana och vi fick 5 fel för mycket för pinne och i agilityn gick både Nana och Qta fint men då diskade Sara och jag oss. Det vill till att minst tre får till det i samma lopp. Mediumlaget missade pinne pgr av Bonzos balans synd för jag tyckte minsann han tog den, dom var ju också bara tre och de hade kommit tvåa annars.

Vi sov på ett B&B som var riktigt mysigt, det stod en liten tant och tog emot oss när vi kom och personligen visade oss runt. Enda jobbiga var att det var väldigt varmt i rummet.

På lördagen körde jag tre hundar ganska snabbt på morgonen då jag hade skapligt tidiga nummer i alla trfe. I agilityklassen var Kovo i alla fall bättre än dagen innan men han diskade sig i slutet av banan och hade nog minst 10 fel innan, balansen kan han ju bara inte ta på tävling längre, SUCK! Salsa gick fint vi fick lite långa svängar men vad gör det då vi nollade och det gjorde inte så många andra, det var väldigt mycket rivningar. Vi kom 4:a och fick vårt första cert, KUL! Snoddas diskade hoppen och hade 10 fel i agilityn. I hopploppet gick det verkligen inte bra Kovo rev något innan han diskade sig för han tog ett hinder från fel håll. Salsa diskade sig på hinder nummer tre då hon hade bestämt sig för den andra ingången på tunneln :)

Det var skönt att kunna åka hem sedan och inte stanna till söndagen. På det viset hann man ju med en del annat i helgen också. Vi var hemma vid 19 på lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar