fredag 2 augusti 2013

Sista semesterveckan

Veckan som varit har bjudit på tennisturnering hos Nomyrs. Jag kom förstås sist av alla och det var väl bara Jonas som det gick det minsta bra för från vår familj. På tisdagskvällen tänkte Tallvids gå ut till stugan och grilla men då det kom värsta regnskuren så kom dom hit och vi grillade här i stället. Det var perfekt för Stefan var ju sen från ladugården också. Annars har jag börjat skura och det orkar man inte göra så långa stunder 1-2 timmar är tillräckligt man får kramp i armen ändå. Det syns ju i alla fall att man gör något för det är väldigt skitigt efter en vinter.

På onsdagen åkte jag till Knivsta på kvällstävling. Det var roliga banor, regn i luften och ganska skönt hundväder. I agilityklassen fick dom 5 fel vardera. Salsa på gungan som hon tog för balansen och Kovo på A-hindret (slarv) Han gör mycket konstiga saker nuförtiden den gode Kovo :) tjuvstarter tillhör ju vardagen tex..... I hoppen så gick dom faktiskt bra båda två. Salsa diskade sig på ett spetshinder de inte skulle ta och Kovo fick en vägran på samma ställe på banan. Hade ju diskat mig med Salsa så jag tog nog i och ropade lite för mycket, för han sprang förbi hindret han skulle ta i staketet. Så han fick en vägran, annars var de som sagt duktiga tycker jag. Det var kluriga banor med massor av träningstips på. Så i dag har jag tränat på agilitystarten. Både promenerade, tränade och var till badet på förmiddagen. I dag är det nämligen så där jobbigt varmt igen, de orkar nästan inte ens gå ut.

I går kväll var Uno med till skogen, jag brukar gå en kortare vända ett par gånger i veckan och då brukar han få följa med. Fasiken vad nervös jag blev när han bara var borta rätt var det var. Min lilla Uno i stora skogen!!! Jag gick fram och tillbaka på stigen där jag sist såg honom och ropade. Ringde hem till Olle och han och Emil skulle gå stigen hemifrån. Då var Uno hemma på bron, helt snurrig är han inte ändå då för han måste ju ha gått i våra spår hem. Lilla gulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar